BMC 850 AUSTIN DE LUXE projekt -68

Visa upp din bil och läs om andras projekt
mini 1000
Inlägg: 26
Blev medlem: 31 januari 2016 kl. 09:52
Ort: Umeå

BMC 850 AUSTIN DE LUXE projekt -68

Inlägg av mini 1000 »

mini.JPG
Hej alla mini ägare

Nu ska jag berätta lite om mitt köp och planer
köpte bilen 2007 av Göran deiving ( söder om stockholm ) som ett litet repobjekt körde från Umeå en söndag kväll med en volvo 240 och en stor trailer som skulle ta säker 4 st hundkojor. :lol:

Utan kalluft i volvon mitt i sommaren så tog vi oss dit och lastade på på väg hem så självklar så kom en polismotorcykel uppkörande och vinka in oss. ekipaget såg nog spännande ut :lol: Stannade av och konstapeln fråga vart vi var på väg och jag sa till Umeå Umeå sa konstaplen ni ska passera " fyra distrikt med det där ekipaget " sa han så spänn fast bilen ordentligt jag släpper igenom detta nu. Sen körde han iväg Puuu :D

Kom till Ö-vik så fick vi pungtering på släpet :? fick då vänta några timmar innan däckverkstan öppnade på måndagmorgon . nytt däck och vi i farten igen.

Väl hemma ( yess )

Bromsfel ingen bromsverkan ) började men att byta bromcylider, bromsslangar, hjulsylindrar runt om men fick inte bromsarna att funka ( mjuk broms trots en massa luftning ) hörde mig för lite och det sägs att man ska " suga ut bromsväskan för att lufta " vet ej ennu om det är sant.

Tröttnade på bilen ställde undan den TILL NU :D har jag fått blodad tand att göra ett nytt ryck. Jag har alltid vilja måla om den
Vad tror ni om en Mr bean bil ?

Och då har jag liten fundering om tips på vad man ska tänka på samt vart man nu kan beställa reservdelarnu för tiden..

Tack på förhand :rivstart:
Bilagor
mini 2.jpg
mini 2.jpg (15.52 KiB) Visad 5680 gånger
dwarfie69
Inlägg: 189
Blev medlem: 8 augusti 2011 kl. 21:10
Ort: Umeå

Re: BMC 850 AUSTIN DE LUXE projekt -68

Inlägg av dwarfie69 »

Umeå... men lovely....

Hör av dig till mig... vore såå trevligt att få hälsa på... som de gör söderut. Jag kanske är tråkig... kör så original du kan tycker jag. :D
Mvh Mikael Lindholm umeå
mini 1000
Inlägg: 26
Blev medlem: 31 januari 2016 kl. 09:52
Ort: Umeå

Re: BMC 850 AUSTIN DE LUXE projekt -68

Inlägg av mini 1000 »

Tjena Micke

Såg en insändare som du skrev tidigare typ2015 :) och försökte kolla på facebook vem du va men hittade inte ... för jag tror att jag vet vem du är :) vi kanske talades vid på mekonomen för en lååång tid sen . Eller ?

Röd bil neee så tråkigt :D

mvh
Peter lindh :bean:
Skriv svar