Clubman "That 70s Show"

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

Nya eller beggade 7.5"?
Nytt! :)
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

Så fan heller tänkte jag när jag klev in i garaget imorse! Jag stukar om planerna, och stryker klart taket, dörrposter... Ja all synlig plåt i kupén innan jag avslutar med att måla golvet! Vidare fick jag en idé att matcha panel (mellan vindruta & instrumentering) hatthylla & dörrsidorna som jag tänker klä om, till att ha samma kulör/material i taket! Dels av estetiska skäl, men också för att få bort liiite av det rungande plåtljud och resonans därtill som uppstår när den jag kallar "lakritsmatta" är avlägsnad! Således mätte jag och maskade jag in var/hur vinylen ska klistras direkt mot plåten!
(taget ifrån bakrutan)
Bild

Ett par timmar senare, och bortdragen maskeringstejp...
Bild

Innertaket/kupén från en annan vy, och hur jag redan nu kan se framför mig när vinylen med keder-list är på plats i taket! :)
Bild

Inte utan att jag inom kort emotser att besöka min svärmor i Örebro... Eller jag ska förtydliga; Besöka Örebro Agenturaffär, som har vinyl & kederlist för smakprov på hylla! :D

...Imorgon ska jag grunmåla golvet i kupén dåh... ;)
dwarfie69
Inlägg: 189
Blev medlem: 8 augusti 2011 kl. 21:10
Ort: Umeå

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av dwarfie69 »

...inte annat än att jag kan imponeras av din arbetsglöd! helsike också.... snygg jobbat!

Dwarfie69
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

imponeras av din arbetsglöd!
Tack! :)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av minitokig »

Jo, jag är också impad!
Kämpa på och rapportera så att du inspirerar oss andra att meka!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

Igår grundade jag då äntligen golvet! Skönt att se en enlighet, svarta kommer jag stryka under helgen!
Bild

I första rum måste jag förtydliga att det kan bero på min ruttna kunskap i detta, det andra att jag har 0,00 tålamod..
För att i tredje rum att jag verkligen a v s k y r att montera hjulcylindrarna bak! Dessa eländiga klämbrickor, flera som ogillar dessa räcker upp en hand! :) Jag tog sonika fram en M5 mutter och filade bort lite material, och för att öka vidhäftningen. Vidare filade jag rent på själva hjulcylinder. La muttern i linje med cyllen och siktade seriöst med svetsen och mallade några pricksäkra loppor!
Bild

Sedan borrade jag ett hål i bromsskölden och förlitar mig på att styrstiftet i cyllen + själva honan till bromsledningen ska idka stadga när jag skruvar dit cyllen. Kommer för säkerhets skull limma cyllen mot skölden med packningsklister!
(M5 skruven är provisorisk, och provisoriskt iskruvad)
Bild

Nu blir det några dagars arbete, och således frånvaro i garaget! Kanske lika gott det för att ladda inför helgen! :)
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Sundblad »

Din galning!!!
Ser bra ut :D
BMC Mini 1000 -70
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av crowan »

Smart lösning! Inte omöjligt att man kopierar den lösningen.
clubman 1330
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av minitokig »

men... det är ju inte original! ...
;-)
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Cooper-74 »

minitokig skrev:men... det är ju inte original! ...
;-)
tolvtummare på en 997 Cooper..... :roll: I rest my case.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

Väljer konsekvent bort en helkväll i garaget denna lördagkväll! Byter en kulturgärning emot en annan och ämnar kolla en polare och hans Black Metal-band som lirar på klubb i sthlm. Fast jag kommer ta igen detta under nästa vecka istället. En annan rolig sak som jag rodde iland är detta:
Bild

Ett par NOS Autoflug bälten. Jag hade själv inte koll på dessa innan jag lyckades nosa rätt på dom igår. Det visar sig vara lika "hett" med sådana bälten i Porshe 911 samt BMW 2002, som det är att ha Britax-bälten i en vintage/race hundkoja! En annan sjysst detalj på dessa bälten är att de är som rullbälten.. Dvs bakre infästning är en rullbältesanordning! Med Britax-bälten sitter du stumt och får vifta hejvilt med armen, alt. ha en pinne för att ex.vis nå reglagen! Notis: Bilden är lånad från nätet, det är e n d a s t exakta bälten enligt bild som jag köpt.. Inte stolen. Jag är medveten om att jag inte får bruka dessa bälten i trafiken.

Rock N’ Roll(bälte) på er, och på återseende! ;)
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

Break On Through (To The Other Side) eller Take Me To The Other Side.... Nu är jag på andra sidan! Har vänt bilen helt om och började således plocka bort trumbromshubbarna & drivaxlar! Detta följt av att riva ner och byta gummikuddarna fram.. Förra gången jag gjorde detta, så gjorde min fåfänga sig påmind. Dvs jag vill inte åka runt med en hundkoja som liknar en Jeep! Eller snarare, har inte tålamodet att vänta till det att de nyare (och högre) gummindonen har satt sig!

Stilstudie på min lösning kontra minimal garageplats. Det sneda golvet, som väter mot själva nedfarten i garaget nyttjas till en fjärde pallbock!
Bild

Jag hade laddat upp med fjädringsdon och allt! Men jag behövde aldrig använda verktyget! Jag kunde helt sonika kunna skruva loss övre bärarmsaxel, dra denna medelst ut mot motorrummet, lyfta bort övre bärarm. Sedan med 3/4 dels våld plocka ut gummidonen inkl HILOs! Så komprimerade var de gamla gummidonen! Sicken antiklimax! :)

Dessa HILOs ska svarvas ned några millimeter i den sanna fåfängans fyrverkeri! ;)
Bild

I väntan på att mitt paket från Brittiska Öriket anländer så tog jag ett snack med Dalhems härom dagen. I likhet med mitt förra kojaprojekt där jag installerade stålomspunna slangar i motorrummet! (Huvud-cyllar till förgrening resp. slav-cylle) Så tänker jag göra samma sak på det här projektet! Fast denna gång spetsa lite till. Detta igenom att dra banjo/banjo från kopplingcylinder raka spåret ned till slav-cyllen (som förvisso finns att köpa ifrån Minispares) 20 graders lutning på banjon visar sig bli en greatest hit, när jag måttade lite idag!

Som lite produktplacering till Henrik & Jörgen i Vessigebro så ringde jag direkt till Jörgen och bad honom plocka ihop nipplar,brickor,bultar & slang, och allt skruvar du ihop själv hemma i garaget.. EURO600 är artikelnumret!
Bild

Det var en galet rolig garage-session idag! Gick med ett sådant fånigt leende på läpparna och kunde unna mig att sitta ner en stund och dricka lite kaffe innan det var dags att åka ifrån garaget! På’t igen på Fredag! Epilog på detta... Ja, väljer jag emellan The Doors & Aerosmith ikväll så faller valet på Aerosmith, för en mer fåfängd genre än Hair-Metal kommer aldrig mer att uppstå! ;)
Användarens profilbild
DrKassler
Inlägg: 247
Blev medlem: 8 augusti 2010 kl. 10:02
Ort: Botkyrka

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av DrKassler »

Blir kanon det där!
Vad satsar du på för ride-height?
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
dwarfie69
Inlägg: 189
Blev medlem: 8 augusti 2011 kl. 21:10
Ort: Umeå

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av dwarfie69 »

... jo Aerosmith i all ära... hoppas dock på The Doors, Riders of the storm, då det blir testrunda för dig å kärran :lol:
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Clubman "That 70s Show"

Inlägg av Hollywood Vampire »

Dr Kassler: låg, men inte så det skrapar i skärmkanter! Dwarfie69: ...och fortsätta med The Doors "The Crystal Ship" för att avsluta med Aerosmith "Round And Round" (när jag får tillfälle att beträda en racingbana med bilen! [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Apple Departement
Skriv svar