Vinterdäck 2015 - Automobiles BMC

Däck och fälgdiskussion
Användarens profilbild
Clain
Inlägg: 188
Blev medlem: 1 mars 2015 kl. 11:00
Ort: Gävle

Vinterdäck 2015 - Automobiles BMC

Inlägg av Clain »

Hej,

Jag hittade den här franska återförsäljaren, via tips på ett brittisk ell amerikanskt forum (minns inte vilket).
Tyckte priserna såg rätt ok ut, särskilt med tanke på att jag inte lyckats hitta en endaste återförsäljare inom Sverige, om man verkligen vill ha 10" dubbade vinterdäck.

Men som nybliven mini-(del)ägare vet jag inte om det är något särskilt vi bör tänka på vid inköp av dessa små däck... :)

Troligtvis kommer vi köra några mil om året även vintertid, då minin blir vår bruksbil..
:rivstart:

http://www.austin-mini.fr/catalog/advan ... er&x=0&y=0


Mvh
Andreas
Austin mini 1000, MkIII -74
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Vinterdäck 2015 - Automobiles BMC

Inlägg av Sundblad »

Jag spenderade halva hösten med att försöka hitta 10" vinterdäck! :lol:
Tack! 8)
Jag tycker personligen priset känns rimligt, men då har jag inte heller någon vidare uppfattning om vad som är rimligt egentligen för 10".
Jag har för mig att jag läste någonstans, kanske var en tråd här, att de har mjukare(?) gummi än vad vi ska ha här där det är så bedrövligt kallt om vintrarna, men jag kan ha helt fel här.
Jag bidrog visst inte med nånting nu :lol:
BMC Mini 1000 -70
Användarens profilbild
Clain
Inlägg: 188
Blev medlem: 1 mars 2015 kl. 11:00
Ort: Gävle

Re: Vinterdäck 2015 - Automobiles BMC

Inlägg av Clain »

Sundblad skrev:Jag spenderade halva hösten med att försöka hitta 10" vinterdäck! :lol:
Tack! 8)
Jag tycker personligen priset känns rimligt, men då har jag inte heller någon vidare uppfattning om vad som är rimligt egentligen för 10".
Jag har för mig att jag läste någonstans, kanske var en tråd här, att de har mjukare(?) gummi än vad vi ska ha här där det är så bedrövligt kallt om vintrarna, men jag kan ha helt fel här.
Jag bidrog visst inte med nånting nu :lol:
För mig verkade det som ett bra pris också, förutsatt att man har fälgarna redan.
Jag vill minnas att jag betalade drygt 1200-1400/st för nya vanliga vinterdäck till halvmoderna Volvon vi hade förr..
Visserligen med omläggning, men då var det med lite företagsrabatt också..

Men om någon har mer koll på det här med gummiblandningen så vore det intressant att höra mer om det..

//Andreas
Austin mini 1000, MkIII -74
Skriv svar