Nya Dunlop däck

Däck och fälgdiskussion
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Nya Dunlop däck

Inlägg av RAINIER »

Jag visste inte att Dunlop tillverkade 10" däck igen?

Bild
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Nya Dunlop däck

Inlägg av bulten08 »

ja det är kul att de finns att köpa dock så saknar jag fortfarande däck som har vanligt mönster och presterar bra, för falken däcken är en riktig skopa skit enligt mig speciellt på en koja. funderade på att köpa dunlop r7 i tio tum men blev snål och fick bli a008 för halva pengen som jag vet fungerar, men har lite för sportig mönster när man söker en lite mer stilren look med bra prestanda.
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Nya Dunlop däck

Inlägg av RAINIER »

Jag tycker att Dunlop R7 ser för modernt ut för en Mini. Jag tyckte om Bridgestone, men de finns inte längre.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Nya Dunlop däck

Inlägg av RAINIER »

Vad har du för problem med Falken förresten?
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Nya Dunlop däck

Inlägg av bulten08 »

Jag tycker dom är läskiga då greppet inte går att lita på släpper utan förvarning och låser hjulen lätt. och våtegenskaperna är riktigt dåliga enligt mitt tycke. Dock så tycker jag falken fungerar bättre på större i bilar i större dimensionerna dom blir inte lika nervösa då och mer förutsägbara. Min slutsats skitdäck i tio tum och hyfsade däck i 15-18tum. Men detta är min åsikt mellan Yokohama och falken, har även haft dunlop aquajet som hade några år på nacken och även då var dom bättre än falken däcken.
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Nya Dunlop däck

Inlägg av RAINIER »

Själv upplevde jag en okontrollerad Mini i regnet med Yokohama A008 för 10 år sen. Då bytte jag till Bridgestones och det var en himla skillnad.
Å andra sidan, väldigt många tycker om Yokohama A008, båda i torrt och vått. :/
Sen har vi Yokohama A032R, de verkar att vara även bättre, men grunt mönster och väldigt mjukt gummi. Såna sliter bort efter bara en säsong. Detta plus att de är skitdyra gör det kanske till inget alternativ.

Vissa kör med 145 däck på 4,5 tums fälgar, men det förstår jag inte. Smala 145 däck på 3,5 tums är värdelöst i kurvorna. Blir det så mycket bättre med samma däck på 4,5 tums fälgar?

Kanske ni som har lite trimmade Mins och kör fort kan dela lite erfarenheter med olika däck.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Skriv svar