Bromscylinder renovering, delar?

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
ZerQ
Inlägg: 4
Blev medlem: 14 juni 2012 kl. 19:56
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Bromscylinder renovering, delar?

Inlägg av ZerQ »

Hejsan

Som nybliven Koja ägare och tilllika renoverare så har jag inte riktig koll på vart man kan hitta delar, jag har köpt ett renoverings kit till Huvudcylinder på en MKIII 73, med 2 krets system.

Problemet är att jag var tvungen att så sönder plastbussningen som sitter efter clipset i cylindern för att kunna demontera och byta packningarna, nu verkar det som att denna bussning inte finns att köpa löst...

Eller vet ni vart man kan få tag på denna, har hört att det är en mässingsbussning på vissa och plast på andra.

//Johnny
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: Bromscylinder renovering, delar?

Inlägg av Mini Maz »

Hör med jana motors Tel: 0171-595 10
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
ZerQ
Inlägg: 4
Blev medlem: 14 juni 2012 kl. 19:56
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Bromscylinder renovering, delar?

Inlägg av ZerQ »

Hej

det var där jag köpte renoveringskitet, så han har inte den. Han har kollat i gamla cylindrar men han hade ingen kvar :(

Är det någon som har köpt saker ifrån Somerford? Har kollat in deras kit och den illustrerade bilden visar betydligt mer delar än vad som ingår i svenska renoverings kit, men hur är dom att handla av, snabba, säkra mm. Ge mig gärna feedback :)
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Bromscylinder renovering, delar?

Inlägg av Crona »

ZerQ skrev: Är det någon som har köpt saker ifrån Somerford? Har kollat in deras kit och den illustrerade bilden visar betydligt mer delar än vad som ingår i svenska renoverings kit, men hur är dom att handla av, snabba, säkra mm. Ge mig gärna feedback :)
Ja de är kanon, oftast har du delarna inom någon dag.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar