min bil är inte rak

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

min bil är inte rak

Inlägg av bulten08 »

min bil är lägre på vänster sida sett bakifrån jämfört med höger vad kan vara fel?
Nmini

Inlägg av Nmini »

Jag har samma egenskap på min lilla koja. Har inte kommit på varför än så länge men jag undersöker. Du får gärna dela med dig om du får reda på varför :lol:
Användarens profilbild
Micke
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 21:40
Ort: Backaby
Kontakt:

Inlägg av Micke »

Samma här men min lutar lite åt höger om man ser bakifrån :(
Micke Ågren
070-8623866

Member 1947 i MSC
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

det som är mitt problem är att den förra ägaren hade fått nerslag från besiktningen pga av det
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Plocka isär fjädringen och kolla på fjädringsdonen, de kan vara slut, ringen som sitter runt och förstärker kan vara sönderrostad eller gummit sprucket. När du ändå har isär det så kolla på trumpeterna och kulan som sitter i änden. Kulan sitter lagrad i en nylonkopp som i sin tur sitter i övre bärarmen fram eller i svingarmen bak, kan vara slut. Den spricker och sedan nöter kulan i godset direkt, vilket inte är bra, varken för godset eller kulan!

Har du riktig (o)tur så kan det vara bakvagnsramen som är slut eller infästningarna till densamma.

Lycka till och låt oss veta vad det var för fel!
Användarens profilbild
cooperS
Inlägg: 80
Blev medlem: 12 februari 2005 kl. 16:07
Ort: Malmö

Kulan helt klart.

Inlägg av cooperS »

Det är till största sanolikhet nylonkoppen som har spruckit, om den har nött på godset i bärarmen så är detta inget att gräva ner sig för. Har fått ett tips att man kan lägga lite spackel i hålet innan man sätter i koppen för att på så vis fylla upp det bortnötta.

Lycka till.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

min lilla bil lutar åt höger framifrån sett.

Tobbe
Skriv svar