Från 12 tum till 10 tum ?

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Från 12 tum till 10 tum ?

Inlägg av heemini »

Vill hellre ha 10" hjul på min bil och måste ju därför byta "hela paketet" framtill. Undrar om det är någon som har erfarenhet av de kompletta skivbroms"kits" som Minispares och Mini Sport säljer. Där ska ju allt ingå för att gå från 12" till 10". Behöver inga värstinggrejor.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Re: Från 12 tum till 10 tum ?

Inlägg av Helipop »

jag köpte hubbar till skivor på ebay (hade trummor innan) sen ett paket med skivor och allt på minisport och det funkade skitbra. 7,5 tums kit, sitter som en smäck, bilder finns på [chassie / allmäna bromsfrågor]
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Från 12 tum till 10 tum ?

Inlägg av heemini »

Låter bra! Något speciellt att tänka på ?
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Re: Från 12 tum till 10 tum ?

Inlägg av Helipop »

minns inte riktigt, köpte ju nya spindelleder och ny styrlänk med så för min del var det bara bygga ihop som lego, sen sätta på hela klumpen. Minns dock att det saknades tillräckligt med brickor för att fylla gapet mellan spindelledsmuttern och huben. Dom tunna brickorna man justerar hur hårt spidelleden sitter om du förstår. dvs tightheten. men det gick att köpa extra. jag kör utan brickor där nu eftersom man låser med läppen från en låsbricka som man viker över muttern så det inte kan vrida sig, kör på det och hoppas på det bästa. =)
Skriv svar