Blästring av allt

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Blästring av allt

Inlägg av Drutten »

Hej

Har fått pris av bläserfirman.. de tar 3500:- för blästring av kojan inkl smådelar samt målning med grundfärg. Ligger priset rätt?? Nån annan som har gjort samma sak??

/Drutten
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Blästring av allt

Inlägg av minijanne »

Har ärligt talat ingen aning men i mina öron låter det BILLIGT!
Hur gör du med målning sen? Ska du måla själv eller har du offert på det.
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: Blästring av allt

Inlägg av Drutten »

Jag har varit förbi en lackfirma och han snackade om 7-8 tusen för omlack om allt var bortmonterat men då diskuterade vi bara utsidan. Tror de små ytorna på insidan inte kommer öka priset så jättemycket, de är ju inte rostiga eller slitna och kräver inte nåt stort förarbete men kanske 10 000:- går det nog på. Vet inte om man ska måla i det som inte syns själv.. vet inte om det lönar sig.. men jag vill verkligen ha lacken fin på utsidan vill också ha garanti på jobbet.

Bra att du uppfattar blästerpriset som billigt.. ville bara checka med er här... har inte nåt att jämföra med. Sen är ju bilen så liten och lätt att hantera att man inte kan jämföra med vad som helst.

Vet att jag blästrade min gamla bubbla i mitten på 90-talet och han la också på grundfärg och har för mig det kosta 1500:- så det här är väl inte orimligt med tanke på prisutvecklingen och allt.. :P
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Blästring av allt

Inlägg av John Doe »

3.500 för blästringen är billigt anser jag också, med tanke på att det går lös på 1.600-1.800 själv att köpa sanden, sen ens egen arbetskostnad + el och skit :mrgreen:

Sen om du blev erbjuden ett pris på runt 10.000 för lackningen är väl relativt billigt, vet att det varierar rätt kraftigt i dessa priser så vågar inte uttala mig om det... Förstår precis vad du menar, om att du vill ha garanti på jobbet också!
Skriv svar