Coilovers

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Coilovers

Inlägg av Per_cooper »

Tänkte ta och installera coilovers i kojan istället för en läckande vätskefjädring, då är bara frågan vad ska jag ha för hårdhetsgrad på fjädrarna, någon som har koll på detta?



/Per
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

Beställda en coil over sats ifrån Mini Spares förre året. Om man då väljar Spax, då kan man välja mellan två olika inställningar, men jag är osaker om detta har med fjädrings hårdhet att göra.

Själv beställde jag RSX519, dvs standard höjd:



http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34279



Beställde också den här:



http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=38131



Jag har tyvärr inte monterad än, precis när jag skulle så uptäckte jag rost och nu blev det hel renovering istället.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag hade också tänkt köpa samma sak.. men nu är kojan under renovering men får se åt vilket håll renoveringen artar sig..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

Min renovering började med att jag först upptäckte ett litet håll i vänstertröskeln och en i höger innerskärm. Nu ligger hela bilen i biter, chassis är nu lack rent och plåt är köpt.



Återstår "bara" svetsning, lackpreparation, lackering, motorrenovering och sen att bygga ihopp skiten...



Istället av rosthåll i tröskel har jag håll i planboken istället, men jag tror att jag inte är den ända...
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Tackar får ta och kika lite på minispares, känner igen det där med lite rost, trodde jag bara hade lite rost vid fötterna. Slutade med att jag nu har bytt stora delar avgolvet. :?
Skriv svar