Hur fyller man på Hydrolasticen?

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Nisser

Hur fyller man på Hydrolasticen?

Inlägg av Nisser »

Som topicen lyder.

Samt vad använder ni i era?



Mvh Patrik
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Man kan använda vanlig glykol som man blandar 50/50 med vatten.....





Sen får man bygga nått hemmagjort som passar på påfyllnings rören bak.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Kolla med klubbarna, jag tror att bägge klubbarna har en hydrolasticpump som man kan få låna om man är medlem.

Annars kan du ju surfa efter sidor som har info, tex med google.se

då kan du tex hitta :

http://members.cox.net/oldertech/hydrolastic.html



8)
mongoose

Inlägg av mongoose »

Antingen det eller bygg en egen via en huvudbromscylinder från SAAB V4,med pedalfunktion,koppling från dito,till din motsvarande på din ädla bil!..Och pumpa in som fan! En polare gjorde en en sådan! funkade perfa!

/Mongoose
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Hydrolasticvätska finns att köpa i England på Mini Spares Mini Sport och välsorterade tillbehörsfirmor tex Halfords (englands svar på Biltema)

Pump har jag om nån behöver pumpa i Halmstad :wink:
Går det så går det!!
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Vad är det för vätska som används orginal? är det ungefär som bromsvätska eller?
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Är de inte bara Vatten + frysskydd??



Mitt var brandfarligt som FAN.... brann ungefär som metanol, alltså man såg inte lågan. Ganska farlig vätska :twisted:
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

Tror att det är någon sorts sprit blandat med rostskydd! Det går rykten om att gamla BMC mekaniker brukade ta med en dunk hem på fredagarna för helgens berusning :wink:
Går det så går det!!
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Jag har hört att de var tvugna att blanda kräkmedel i hydrolasticvätskan för att de hade problem med att arbetarn drack upp det vilket medförde dels att kvaliteten (?) på bilarna blev sämre samt att den vätskan som hamnade i bilarna blev utblandad med vatten och därmed funkade det inte som det skulle. :lol:



Nu skall jag ut och prova hydrolasticpumpen, bara att sätat slangen till munnen och pumpa, Skål!

8)
Användarens profilbild
Magnusson
Inlägg: 255
Blev medlem: 27 november 2004 kl. 21:22
Ort: Halmstad

Inlägg av Magnusson »

minitokig skrev:Jag har hört att de var tvugna att blanda kräkmedel i hydrolasticvätskan för att de hade problem med att arbetarn drack upp det vilket medförde dels att kvaliteten (?) på bilarna blev sämre samt att den vätskan som hamnade i bilarna blev utblandad med vatten och därmed funkade det inte som det skulle. :lol:



Nu skall jag ut och prova hydrolasticpumpen, bara att sätat slangen till munnen och pumpa, Skål!

8)


Tar nog en sup jag med :wink:
Går det så går det!!
Skriv svar