Broms problem Inge vätska till framhjulen

Väghållning, hjulupphängning, fjädring, bromsar, etc.
Användarens profilbild
flodin
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 juli 2013 kl. 10:24
Ort: Hallstahammar

Broms problem Inge vätska till framhjulen

Inlägg av flodin »

Höll på med bromsarna igår och bytte en del rör och så. Sen tänkte jag att jag bara skulle se om jag fick fram vätska till alla cylindrar och började med att släppa på röret till vänster bak och pumpa och efter en stund kom det fram dit..montera fast det och fick ut vätska från luftningsnippeln med. OK.. gjorde likadant på höger bak och gick fint där med. Sen kom jag till höger fram och där får jag inte fram vätskan till trumman. Kommer inget hur mycket jag än hållit på. Har lossat typ alla kopplingarna fram till "T-korset" som sitter i motorramen höger fram och det verkar sippra fram vätska ända fram till det men inte längre.
Har inte justerat bromsbackar eller något sånt ännu utan ville som sagt bara se om jag kunde få fram vätska till alla hjulen.

Kan det vara denna koppling som är trasig?
Kan det vara tryckutjämnaren som är trasig?
Huvudbromscylindern som är kass??

Det är en 79ans leyland 1000 med 2 krets huvudbromscylinder och "tryckutjämnare" på torpeden.

Tack på förhand!
Användarens profilbild
flodin
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 juli 2013 kl. 10:24
Ort: Hallstahammar

Re: Broms problem Inge vätska till framhjulen

Inlägg av flodin »

Verkar som jag löst problemet nu.. Slet isär "T kopplingen" och blåste rent. Satte ihop den och pumpa mer och fick nu fram vätska till bromscylindern plus att helt plötsligt så vart pedalen mycket stummare.. Innan så drog man den i golvet vid varje pumpning. Kan väl kanske ha varit nå skit i "t kopplingen" eller så är det väl att huvudbromscylindern behövde lite motion efter ca 10års vila :P återkommer när jag fått igång bilen, justerat och luftat bromsarna ordentligt.

Tack ändå allihop
Skriv svar