Nyheter - 2005/09/13

Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Nyheter - 2005/09/13

Inlägg av Ubba »

Hallå alla medlemmar!

Hoppas alla har det bra trots att sommaren lider mot sitt slut och hösten börjar göra sig påmind med mörkare kvällar och lite blygsammare temperaturer.



Hundkoja.com fortsätter växa vilket är förbaskat roligt! Över 500 medlemmar! Vem kunde ana detta? Ser fram emot en vinter med mycket aktivitet här och ute i garagen. Jag tänkte härmed börja delge lite information om förändringar som är på gång här på Hundkoja.com



Som ni ser har jag omstrukturerat lite på huvudsidan, för att ge den ett lite mer städat intryck. Högst upp har denna tråd hamnat där jag kommer fortsätta skriva in lite nyheter och dylikt men även fråga Er medlemmar om råd och åsikter innan vissa förändringar träder i kraft. Det är ju trots allt Ni som ÄR forumet. :wink:



Kan börja med en fråga redan nu. Som Ni säkert redan noterat har Salutorget fått en egen avdelning. Hade funderingar om att ge det en helt egen sida men i nuläget är denna lösning den bästa. Jag har däremot funderingar om att dela upp Salutorget i "Bilar köpes", "Bilar säljes", "Delar köpes", "Delar säljes" och eventuellt någon mer kategori. Eftersom det finns en hel del annonser nu så tror jag detta skulle ge en bättre överblick. Tror ni detta är en bra idé eller ska jag låta det vara? :roll:



Dessutom ska jag börja städa lite i de olika forumen och få bort trådar utan egentligt innehåll. Detta för att hålla databasen ren och så liten som möjligt för att få forumet att vara så snabbt som möjligt. Vill dessutom tacka och hälsa Jocke, alias Babas här på forumet, välkommen som moderator i Salutorget, där han kommer hjälpa mig att hålla det rent och snyggt! :wink:



Nyheten som ligger närmast i tiden är något som varit efterlängtat ett längre tag men som jag inte funnit någon riktigt bra lösning på förrän nu. Detta är givetvis Hundkoja.com's eget Bildarkiv! Det kommer fungera som så att Ni medlemmar får möjligheten att själva ladda upp bilder till ett bildarkiv. Det kommer finnas flera olika album, t ex Träffbilder, Mektips, m.m. Som grädde på moset kommer Ni kunna kommentera och rösta på alla bilder, skicka dom som E-vykort, m.m. :D



Detta är jag i full färd med att fullborda och kommer lägga ut hela härligheten så fort jag är klar!



Det var allt för denna gången och jag hoppas jag kunde glädja nån med denna nyhet! Kom gärna med kommentarer och glöm inte min fråga om Salutorget! :wink:



Lev väl därute i stugorna och garagen!



MVH Johan "Ubba" Åberg

Webmaster - Hundkoja.com
Senast redigerad av Ubba den 13 september 2005 kl. 17:40, redigerad totalt 4 gång.
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag tror att det hade varit en väldigt bra idé med bilar säljes och bilar köpes.. vet inte om det kommer att vara så mycket trafik just på de punkterna men för att få mer struktur på "torget" det man också kan göra är att ta bort de som är sålda för att hålla torget helt uppdaterat om de som sålt produkterna skriver såld i ämnesraden är det lätt att få överblick på vilka man ska ta bort. Låter även som en bra idé med att man kan lägga upp egna bilder och lägga in mektips med bilder och kommentarer.. detta kommer att bli lysande :idea:
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av mini2fast4u »

Jag håller med det där om salutorget! Kör på bara!

Hoppas man kommer få möjlighet att ladda upp egna bilder till projekt sidan också!?! öka nu Johan så vi kan tömma våra digitalkameror! Har förresten köpt en koja tillo i helgen! :lol:
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Först måste jag säga " förbannat bra jobb ubbe" Jag tycker man ska dela upp salutorget så mycket som det bara går. Att kunna lägga upp bilder själv borde ju vara det mest ultimata vi får upp bilderna snabbt och du slipper onödigt jobb.



tack för mig
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

mini2fast4u skrev:Jag håller med det där om salutorget! Kör på bara!

Hoppas man kommer få möjlighet att ladda upp egna bilder till projekt sidan också!?! öka nu Johan så vi kan tömma våra digitalkameror! Har förresten köpt en koja tillo i helgen! :lol:
Hahaha, har du köpt en TILL? :lol: Ja, du upphör då aldrig att förvåna. Du har väl snart ont om plats. I så fall kan du få hyra en plats i mitt garage... :wink:


Tobbe skrev:Först måste jag säga " förbannat bra jobb ubbe" Jag tycker man ska dela upp salutorget så mycket som det bara går. Att kunna lägga upp bilder själv borde ju vara det mest ultimata vi får upp bilderna snabbt och du slipper onödigt jobb.
Troligen kommer ändå Medlems-Galleriet att finnas kvar då jag gillar upplägget, men ni kan ju lägga upp en massa andra bilder. Tack för de trevliga orden förresten! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Hoppades på LITE fler kommentarer faktiskt... :roll:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Bra jobbat Ubba!! Kul att det är så många som har blivit medlemmar!!



Men jag tycker att man bör hålla ner antalet rubriker, jobbigt att bläddra runt bland alla. När det gäller salutorgsannonser så kan man väl automatiskt radera de som är gamla?



Visserligen så funkar "visa ny inlägg ..." väldigt bra så man slipper ju bläddra runt.. men...



Skall bli kul att se galleriet



Jobba på!!
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

minitokig skrev:Bra jobbat Ubba!! Kul att det är så många som har blivit medlemmar!!



Men jag tycker att man bör hålla ner antalet rubriker, jobbigt att bläddra runt bland alla. När det gäller salutorgsannonser så kan man väl automatiskt radera de som är gamla?



Visserligen så funkar "visa ny inlägg ..." väldigt bra så man slipper ju bläddra runt.. men...



Skall bli kul att se galleriet



Jobba på!!
Ja, jag har funderat på det... Jag skulle ju kunna ställa in att just trådarna i Salutorget ligger kvar i t ex en månad och sen automatiskt raderas. Har annonsören i fråga inte fått sålt/köpt den aktuella varan så kan denne bara lägga in en ny annons. Då hamnar den ju dessutom högst upp igen. Ja, det tål att tänkas på. Jag har ju som sagt numera hjälp av Jocke, alias Babas som håller koll på grejerna i Salutorget men det vore ju ett bra kompliment med automatisk radering. Vi får se på det...



Galleriet blir en frisk fläkt! Det är i det närmaste klart, har bara problem med själva uppladdningsfunktionen vilket är förbannat frustrerande! Filer som är av lite större storlek, typ över 500kB går inte att ladda upp eftersom scriptminnet inte räcker till. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det men det ordnar sig säkert på nåt vis. :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

ja det behövs någon typ av max tid det får ligga där. för en del saker känns som om det borde ha blivigt sålda. och om inte annat så får edt väl lägga in en ny annons. För känns ju inte som man kollar på annonser sen i mars. så om man har 1 månad eller 2 så tror jag det blir bättre.
Morris 850 Super -62
Austin 850 Pickup -67
Mini 1000 -75
Skriv svar