Vi flyttar nu i veckan! [LÄS, diskutera]

John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Vi flyttar nu i veckan! [LÄS, diskutera]

Inlägg av John Doe »

Hejsan kära medlemmar!

Nu börjar det närma sig, efter att ha fått vilat upp mig lite efter strulet vid jul/nyår så har jag tagit tag i detta igen :P

Jag sitter just nu och flyttar över en hel del saker från detta forum till det nya och vill allt sig väl så kommer vi slå upp portarna för det nya forumet inom ett par dagar! Vågar inte lova något datum utan återkommer då allt är på plats :wink:

Hylsan håller just nu på och leker med en Wiki för sidan och jag sitter och flyttar tråd för tråd ungefär till den det nya forumet!

Dock så måste jag ta upp detta;

Det nya forumet har en helt egen databas vilket gör att vi måste regga om oss. På detta sätt så får vi kontroll på våra medlemmar bättre och en mindre databas.

Det gamla forumet kommer ligga kvar, latent och inte användas! Jag kommer att låsa forumet då flytten är igång för nya inlägg men den kommer vara sökbar eftersom all den infon inte följer med till det nya forumet 8)

Nej nu får jag ta och fortsätta jobba... Jag gör ju ändå detta gratis precis som då jag översatte filmtexter :wink:

Väl mött
Kirill från Sundsvall
Senast redigerad av John Doe den 11 februari 2008 kl. 21:58, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Inlägg av Manne »

Beundransvärt vilket jobb du lägger ned!
Synd att jag är helt "nollad" på sånt här som har tid över, ligger ändå hemma med nyopererat diskbråck.

/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
e_franklin
Inlägg: 17
Blev medlem: 1 maj 2006 kl. 15:11
Ort: Göteborg

Inlägg av e_franklin »

mm det är inte dåligt att du orkar lägga ner så mycket tid på det Kirill.

Härligt jobbat!!!
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Han är en klippa, den gode Kirill... ;-)
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Gjorde en deface utav frontsidan ;)

http://www.hundkoja.com/

Vad tycker ni? Med tanke på att vi kommer byta upp oss nu i dagarna och grabbarna håller på och pillar bäst det kan, då det har tillåtelse utav sina regeringar...

Min regering har bett mig avsäga allt som har med socialt umgänge att göra nu de 2 veckorna framöver då jag jobbar 8-19 (Upp 5.30 hemma till 21)!

//Kirill
Omega
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 juni 2007 kl. 20:35
Ort: Huddinge

Inlägg av Omega »

Beundransvärt.

Lycka till,ser fram mot det nya.Har varit och är jättetrevligt här.


Vore kul om det blir lite lättare att lägga in bild,tycker jag,en gammal halvtrög 63 taggare.

(Å du,man ska inte lyssna för mycket på regeringen,de e så lätt att bli påverkad) :wink:

Ha det bra.

Mvh Janne.
Av en slump blev det en koja,nu fattas bara en rutig keps,rallyhandskar och en lila rattmuff,sedan på med blydojjan.
minimini
Inlägg: 831
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Inlägg av minimini »

kanonjob tack . ska vi regga in med samma nick eller blir det helt nytt isåfall gäller det vära snab o knycka någons nick :lol:
Användarens profilbild
Mats
Inlägg: 83
Blev medlem: 27 juli 2006 kl. 22:44
Ort: Knivsta

Inlägg av Mats »

Bravo! Men... det finns väl färdiga verktyg för att bara kopiera databasen rakt av och uppgradera den? Tycker det verkar lite synd att börja om på nytt och att förlora en massa info som du säger, och knöligt att behöva gå tillbaka till det här forumet om man vill söka efter något (vilket jag gör vääääldigt ofta). Och ännu knöligare för dig att sitta och flytta alla trådar manuellt. :)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Inlägg av Hylsan »

Vi ska titta på detta under veckan.

/Hylsan, admingruppen
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Mats skrev:Bravo! Men... det finns väl färdiga verktyg för att bara kopiera databasen rakt av och uppgradera den? Tycker det verkar lite synd att börja om på nytt och att förlora en massa info som du säger, och knöligt att behöva gå tillbaka till det här forumet om man vill söka efter något (vilket jag gör vääääldigt ofta). Och ännu knöligare för dig att sitta och flytta alla trådar manuellt. :)
Eftersom detta forum är custombyggt (Vi snackar ALLA sidor) så gick det inte att konvertera om ett :x Skyll på Ubba :lol:

Jag satt dagarna före jul och fipplade med en lokal uppgradering och det bara strulade sig så vi gav upp den tanken...

Det blir en helt ny och ren databas på det nya forumet, alltså kommer ni inte behöva bråka om att ett nick är upptaget utav någon som redan reggat detta eftersom vi kommer halvera databasen, och med det nya så kommer vi även ha en funktion som gör så att medlemmar som inte loggat in på ca 2-3 månader får sitt konto raderat! Allt för att minimera databasen ;) Denna databas säger att mitt senaste besök var 1970 :roll:

Levde ju inte ens då...

Men detta forum kommer få finnas kvar tills vi byggt upp det nya forumet helt igen med er medlemmars flit, men det kommer dock inte gå att posta i detta forum efter det att vi flyttat till det nya (Kommer stänga ner detta i den mån [LÄS] Tid)

Väl mött
Kirill
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

En nystart är väl aldrig fel! :)

O infon vi vill ha kvar får vi väl helt enkelt hjälpas åt o kopiera över det som vi tycker är värt o ha med!
Nu har vi ju även chansen o fila lite på allt vi inte tycker kom ut så som vi tänkt oss! :roll:

Bara nu inte varenda en sätter sig o börjar kopiera inlägg till höger o vänster! :?

Tänk bara på vart bilderna är inlagda om ni ska kopiera inlägg rätt av! Är de knutna till den här sidan kommer de försvinna den dagen allt tas bort härifrån. Så börja med dina egna inlägg åtminstonde, så får vi väl gå över resten efter hand sen.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Härligt jobbat grabbar! Dock tycker jag fortfarande att det borde gå att flytta över databasen. Det är ju bara utseendet som jag har "customiserat" och det har ju ingenting med databasen att göra.

Vi kanske ska ta en ordentligt koll på möjligheterna även om det kanske finns mycket positivt i att starta om från scratch.

Men än en gång, snyggt jobbat!
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Måste börja med att säga, imponerad av vilket jobb ni lägger ner skit kul att ni orkar... Keep it up.


Det roligaste hade ju vart att få över allt, Det finns ju ganska mycket kul och interesant även bland det gamla trådarna...

Annars är ju ett sätt att försöka få över allt som har vart någonaktiviteti senaste halvåret eller nått sånt.

Mina tankar Jocke
Skriv svar