Hundkoja.com hackat - 2005/11/14

Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Hundkoja.com hackat - 2005/11/14

Inlägg av Ubba »

Hej kära medlemmar!

Det oundvikliga har inträffat. Bara fyra dagar efter Hundkoja.com's första födelsedag blev forumet, under kvällen den 14 november hackat av någon eller några. De hade lyckats få in en liten kodsträng med resultatet att de kunde ändra utseendet på Forumindex. Som tröst kan man i alla fall anta att det troligen var några klåfingriga amatörer eftersom inget "förstörts" eller liknande. Jag satt och försökte få bukt med det hela en bra stund utan framgång. Som tur var kom min gode vän Henrik Jonsson till undsättning och hittade ganska snart sabotörernas verk. Stort tack för det! :wink:



Nu är det bara att hoppas att man slipper sånt här onödigt trams i framtiden. Ska dessutom inom kort uppdatera forumet till en lite senare version, då nuvarande version har haft små problem med säkerhetshål.



Hoppas denna lilla tråkiga incident inte orsakade alltför stor lidelse för Er medlemmar! :wink:



MVH Johan "Ubba" Åberg

Inte riktigt lika förbannad Webmaster - Hundkoja.com
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

kanske skulle göra en backup på en rw-cd lite då och då iaf det skulle hände igen och den gången gå längre.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Babas skrev:kanske skulle göra en backup på en rw-cd lite då och då iaf det skulle hände igen och den gången gå längre.
Jag säkerhetskopierar databasen lite då och då. Dessutom gör webhotellet dagliga backuper. Förstår inte hur såna här människor tänker, vad får dom ut på att sabotera för andra enbart för att jävlas???



Sorgligt... :evil:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
peli1968

Inlägg av peli1968 »

Man blir så less på dessa små töntar som får en kick av att sitta i sin anonymitet och jävlas! Undrar hur balla dom skulle vara öga mot öga?
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Eloge för det fixades så snabbt! :)
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Inlägg av Larsa »

Jag vet vilka som ligger bakom detta!





Höj volymen lite





Det kan vara min ukrainske kollega Lembuutt, ibland går det bara inte att lita på han :P OBS ! Det är han som rör sig i bakgrunden.



http://www.break.com/articles/drunkinterview.html
Cajsa

Oj då!

Inlägg av Cajsa »

:o Det tog inte lång tid för dej att fixa sidan igen.Nice. :lol:
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Inlägg av Mazze »

peli1968 skrev:Man blir så less på dessa små töntar som får en kick av att sitta i sin anonymitet och jävlas! Undrar hur balla dom skulle vara öga mot öga?


Som ett urblåst ägg skulle jag tro. ;)



Jag känner att jag vill jävlas tillbaka, men har inte kunskapen...
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Samma sak har inträffat på 900klubben.com och det hände två gånger och andra gången så försvann allting och webhotellet som hade tagit backup på allting skulle ha enorma summor för att trolla fram backupen så dom började om på nytt igen.. vore tråkigt om det hände..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

900? saab? haha hatar saab
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
palman

Inlägg av palman »

saab power..
Skriv svar