IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Allt som rör tidigare IMM!
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av John Doe »

Bild

Hejsan!

Tog mig lite frihet och skapade upp denna tråd, så vi får en ordentlig koll på vilka Svenska klubbar (MCS, MSC, NMCS osv) kommer att registrera sig till IMM2010 i Tyskland.
Så vitt jag såg så var ingen utav de Svenska klubbarna aktuella i deras bokningssystem ännu...

Jag kommer självklart att medverka på ett eller annat sätt inför 2010 med eller utan koja, får hoppas på MED!
Vilka redan nu vet med sig att de ska närvara eller planerar att närvara på IMM2010?

Platsen då?
Neumarkt in der Oberpfalz heter tydligen stället, och detta är snattat rätt av från deras hemsidan
Neumarkt in der Oberpfalz is located in the very middle of Europe and especially for our international guests its very easy to reach. Directly connected to the "Autobahn" A3, the national roads B8 and B299, Neumarkt is ready for guests from any direction!
Bild

Bild

http://imm2010.de/

Väl mött
Kirill
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: IMM2010 21/5 - 24/5!

Inlägg av Hylsan »

hehe...håller på att betala av räkningarna från förra IMM fortfarande så jag har inte riktigt hunnit börja fundera på nästa år :shock: :roll:

edit:
Kan dock passa på att bolla idén med ett klubbtält.
Var flertal klubbar som hade stor fina tält där "alla" fick plats att äta och umgås.
Detta var något som man saknade på Imm i England. MSCS hade ett litet 3x3 tält som oftast var fullklamrat med folk. Vi var ju trots allt en hel del från Sverige.
Nu vet jag dock inte om detta var något speciellt för IMM 2009 och att det var lite klurigt att ta sig dit, men liiite dåligt tycker jag det var. Men bra initiativ av MSCS att ha ett tält med sig, får kanske ta och bli medlem där.. :roll:
Är medveten om att det finns praktiska komplikationer naturligtvis, men inget som inte går att lösa tycker jag.

Hoppas vi kan få igång en diskussion redan nu så att vi kanske kan visa upp oss bättre till nästa gång.

Hoppas ingen fysisk person känner sig träffad eller så, detta är endast menat som en diskussion för att marknadsföra Svenska klubbar och kojor i allmänhet.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: IMM2010 21/5 - 24/5!

Inlägg av minitokig »

Bra idé med klubbtält!
Man kanske inte behöver frakta med sig ett partytält hemifrån, går ju oftast att uppsöka någon affär i närheten och köpa ett, det vet jag andra klubbar som har gjort.
Sedan tror jag inte att det var MSCS som klubb som hade fixat tältet utan ett iniativ från enskilda medlemmar...
Vi får kolla vad minilimo och de andra har att säga om detta?

Sedan brukar de flesta arrangörer för IMM försöka fixa stort tält eller en hall för att samla ihop alla deltagare på träffen, man kanske kan utnyttja det också ? Muta in ett gäng bord och bänkar i hallen, och då kan man träffa andra klubbar, ta del av underhållningen, sponsra baren osv

Bara några idéer..

Vi ses på nästa IMM!?!
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: IMM2010 21/5 - 24/5!

Inlägg av John Doe »

"The meeting will be on whitsun, May 21st to May 24th. The location is in Bavaria, Germany, D-92318 Neumarkt in der Oberpfalz.

Participation fee is 50,- Euro (at time £ 45,-, may vary due to exchange rates), including a t-shirt, a sticker, one hot meal and one breakfast.

For dinner you can choose from 4 different dishes including a vegetarian dish. Selection has to be made with the booking."

Strax över 500:- i inträde för alla dagarna verkar det vara, vilket jag tycker är väldigt billigt! Vet inte vad det gick lös på i England?
Ett klubbtält vore ju inte helt fel, vi får se till att trycka upp en fin flagga tills dess :lol:

Och detta gillade jag;
* Can I have my own barbecue?

Barbecue is allowed. But, to meet fire protection requirements, we only allow grills which are fired by coal in special marked areas. You have to throw your coal into prepared ash-trashes. Breaking this rule may lead to sending-off.

Satt och tittade efter enklaste och billigaste resvägen, över Danmark via Öresundsbron (BroPass) eller med färja till Rostock... Någon som tog färjan över till Tyskland för att åka så till England och vet vad kalaset gick på?!

//Kirill
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: IMM2010 21/5 - 24/5!

Inlägg av MinMorris »

Jag får försöka ta mig dit från England. Vart kan man hitta klubbar där? Man får väl ta kontakt med dem och åka med dem!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
jonas
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 23:36
Ort: Södertälje

Re: IMM2010 21/5 - 24/5!

Inlägg av jonas »

Hylsan skrev: får kanske ta och bli medlem där.. :roll:

Skicka mig namn och adress så skickar jag dig lite information om Mini Seven Club Sweden!
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: IMM2010 21/5 - 24/5!

Inlägg av Hylsan »

MinMorris skrev:Jag får försöka ta mig dit från England. Vart kan man hitta klubbar där? Man får väl ta kontakt med dem och åka med dem!
Är det inte i MiniWorld som brukar lista engelska mini-klubbar?

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av John Doe »

Fasen och jag som trodde detta var Kristi himmelsfärdshelgen =/ Men den är ju tydligen helgen innan!
Kan bli lite knepigt att få ledigt då, men man kan ju alltid hoppas :D

Någon som vet hur snabbt man kan brassa på med kojan på Autobahn om man har släp? :lol:
Användarens profilbild
Drutten
Inlägg: 543
Blev medlem: 8 september 2009 kl. 11:57
Ort: Nyköping

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av Drutten »

Kirill skrev:Fasen och jag som trodde detta var Kristi himmelsfärdshelgen =/ Men den är ju tydligen helgen innan!
Kan bli lite knepigt att få ledigt då, men man kan ju alltid hoppas :D

Någon som vet hur snabbt man kan brassa på med kojan på Autobahn om man har släp? :lol:
Vi har husvagn och det är nog runt 80 som gäller. Man kan köra 100 men då måste man fixa ett tillstånd på tyska bilbesiktningen (TUV) innan och få ett märke som sätts på släpet.

Vi körde dock runt 90-100 ändå... :shock:

/Drutten
Toppenfin Austin Mini 1000 -76
dizapear
Inlägg: 149
Blev medlem: 10 februari 2006 kl. 17:49
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av dizapear »

Oh, va sugen man är att åka :) Hoppas att det kan fungera med ledighet etc. Är det många andra som kommer åka med? Vi kanske kunde mötas upp nån stans i sverige och köra tillsammans?
Mvh
Kristian Falkenberg

1980 Austin Mini 850 Super
www.varstingen.se
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av silverbullet 96 »

We are planning on going! leaving form malmö, would be nice meet some other mini owners in Sweden
inno75
Inlägg: 2
Blev medlem: 8 februari 2009 kl. 12:46
Ort: Jokioinen , Finland

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av inno75 »

HEJ ! Man kan inte se Sverige i listen IMM 2010? Fron Norway , Denmark och Finland kommer Minis , where are YOU !!!!
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av minitokig »

inno75 skrev:HEJ ! Man kan inte se Sverige i listen IMM 2010? Fron Norway , Denmark och Finland kommer Minis , where are YOU !!!!
We, me and the son, have registred and payed the fee, Sweden will come up on the list anyday now!

Ja, som jag skriver ovan.
Vi, jag och sonen, har anmält oss och betalt!
Nu ska vi bara planera resan, få ledigt från jobb resp skola, samla lite pengar så att man kan köpa kul saker. osv
Cooper -62.an står startklar nere på gatan, men går den till Tyskland?

Hur går det för andra?

8)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av minitokig »

Snart är det för sent att anmäla sig!!!

läste just på forumet till IMM2010:
http://www.internationalminimeeting.fre ... 40-30.html
----------------
Closing date for booking will be march, 12., closing date for payment march 19.

When booking or doing payment after those dates we cannot guarantee the complete welcome bag
(shirt, sticker, start number plate etc.)

I ask for some understanding for this but it needs some time to produce all the fine items and we wanted to keep the costs low.

Kind regards

Stefan
--------------
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: IMM2010 21/5 - 24/5! (Planeringstråden)

Inlägg av minitokig »

.
.
.
Blir vi ensamma svenskar på IMM2010?
.
.
.
.
.
.
:?:
.
.
.
.
Skriv svar