hemma

Allt som rör tidigare IMM!
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

hemma

Inlägg av Ola »

Nyss hem kommen från IMM2009.

En Oooootroligt skön tillställning . trevligt folk , fina bilar och nya knasiga påfund som gör att man får ny insperation. några fynd bla. ruskigt fräcka S broms ok i aluminium, och diverse inköp gjordes med..
skulle mer än gärna varit där ett par dar till..

Strålande solsken, mycket dricka, goda vänner ...
i denna lilla film e det filmat precis mitt i mot det svenska lägret.
http://www.youtube.com/watch?v=bAtiGK_BMNI
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: hemma

Inlägg av timppa »

Fan vad avis man är :) Nu vill vi se bilder!
Skönt ni hade det tur med vädret.
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: hemma

Inlägg av Mazze »

Jag håller med Ola i allt! Himla trevliga människor överallt, massor, massor, massor av fina kojor och allt detta i bra väder... det är något man kommer att minnas länge.

Här har jag lagt ut mina bilder:
http://mazze.wippiespace.com/images/album/IMM2009/
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: hemma

Inlägg av crowan »

Och hur gött är det inte att se sin koja i bakgrunden på Youtube videon!

Så grymt trevligt IMM med massor av fynd och roliga människor. Jag har också tagit en del bilder, ska se om det är någon om är bra så lägger jag upp dem.
clubman 1330
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: hemma

Inlägg av G13B »

Det såg riktigt gött ut 8)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: hemma

Inlägg av Hylsan »

å nu har vi kommit hem från england och en liten rundtur i cotswold-trakten.

Instämmer att det var många kojor och fint väder men jag måste erkänna att jag är liiiite besviken.
Dels på evenemanget som sådant...ok det ÄR svårt att arra något så här stort, men det var mycket dålig information samt att jag tycker att de kunde haft lite pampigare nu när det var 50år.

Det var ju inte ens fyrverkeri kl.12 på lördagen (har för mig dock att vi vaknade av det nångång senare på natten, men det kan vara så att jag drömt det).

Sen kostade programmet extra (och rätt dyrt har jag för mig), nu upptäckte vi inte detta förrens på söndagen när vi skulle hem, men en sån sak tycker jag man kan få gratis om man sover på området.

Sen är jag besviken på kojorna. Visst fanns där många fina orginal-kojor att titta på men inte så många unika projekt som jag hade hoppats på. Av 5000 kojor så var det högst 50 som inte såg standard ut på ett eller annat sätt. Men visst, jag hade väl för höga förhoppningar bara...

Men trots allt så är jag glad jag åkte, däremot vet jag inte om jag är lockad till att åka på varje IMM som kommer i framtiden, utan bara något enstaka isof.

Har inte tömt alla minneskorten på kameran än så jag återkommer med bilder.

/Hylsan, som körde en engelsk-skyltad fransos.
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
jonas
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 23:36
Ort: Södertälje

Re: hemma

Inlägg av jonas »

Lite bilder av området dag för dag, tors-måndag taget på morgon/förmiddag.
Detta är bara en liten del av om området som skulle inrymma omkring 3600-3800 anmälda bilar och mer än det dubbla antalet personer. Därtill tillkom allaa som kom in när det var öppet för alla andra.... :D


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: hemma

Inlägg av bulten08 »

Nu har jag också kommit hem det enda missödet var att båda avgasupphängningarna gick av i helsingborg men upptäckte det inte förrän dagen efter vi hade övernattade hos Pierre Markaryd, men det relativt enkelt fixat och så hade Pierre ett gummi som passade och på det bakre fick det bli ståltråd (som även någon annan körde som upphängning :D). Tackar för en trevlig träff och många trevliga personer.
/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

Re: hemma

Inlägg av humbug »

Ja, trevligt med finbesök.
Måste förtydliga att det det var en sån där gummikuddeupphängningsgrej jag hade, inget annat...
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: hemma

Inlägg av minitokig »

Kul att se att det var en hel del svenskar på IMM2009/Mini50Years!

Bra placering av svensklägret var det också! Nära till allt som hände, men jag tror att jag missade en del av programmet trots det... många bilar att titta på, många delar att titta på, många människor att prata med, många pilsner att dricka, osv..

Vi kom hem i lördags kväll efter nästan 5 veckor med vår Austin 850 de luxe -59a som tog oss genom Sverige, Skottland, England och Danmark utan större problem. Lite problem med laddningen i början av resan men det avhjälptes på vägen.

Här är en snabb bild, kanske kommer fler bilder från vår tripp vad det lider...
Bild
Bilden tagen på morgonen innan vi klättrade upp på Ben Nevis i bakgrunden.
Kojan fick dock stå kvar nere och vänta...

Ni ska väl med alla på nästa IMM?!
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: hemma

Inlägg av MinMorris »

hur har du lyckats komma över en -59? stort grattis där och sedan lyckats hålla den i liv, STORT grattis=)
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: hemma

Inlägg av minitokig »

MinMorris skrev:hur har du lyckats komma över en -59? stort grattis där och sedan lyckats hålla den i liv, STORT grattis=)
Tack! :)
Jag bytte till mig den för ett antal år sedan av en vänlig själ i Roslagen.
Den hade trillat ur registret och saknade/saknar en del grejor, så jag har haft den stående i olika garage o lador. Men nu är den, sedan juni/juli i år återinförd i registret och besiktigad och semesterkörd! Har samlat lite delar genom åren, hittat säten, hittade en motor i ett garage i Karlstad, köpt lite slitdelar på marknader på träffar (mest IMM), osv. Man kanske skulle renovera den till toppskick, men då skulle man ju tappa tid som man skulle kunna kört med den, och sedan skulle den se ut som andra överlevande 59:or, blank med bortraderad historia...
Vi får se vad det blir av det!
8)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: hemma

Inlägg av John Doe »

minitokig skrev: Ni ska väl med alla på nästa IMM?!
Japp, och tror nog vi ska ta och skapa upp en ny tråd gällande detta framöver =) Går ju att boka in redan nu, och jag är väldigt sugen på att åka iväg! Gäller bara att kojan är klar tills dess :o

//Kirill
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: hemma

Inlägg av minijanne »

Hylsan skrev:å nu har vi kommit hem från england och en liten rundtur i cotswold-trakten.

Instämmer att det var många kojor och fint väder men jag måste erkänna att jag är liiiite besviken.
Dels på evenemanget som sådant...ok det ÄR svårt att arra något så här stort, men det var mycket dålig information samt att jag tycker att de kunde haft lite pampigare nu när det var 50år.

Det var ju inte ens fyrverkeri kl.12 på lördagen (har för mig dock att vi vaknade av det nångång senare på natten, men det kan vara så att jag drömt det).

Sen kostade programmet extra (och rätt dyrt har jag för mig), nu upptäckte vi inte detta förrens på söndagen när vi skulle hem, men en sån sak tycker jag man kan få gratis om man sover på området.

Sen är jag besviken på kojorna. Visst fanns där många fina orginal-kojor att titta på men inte så många unika projekt som jag hade hoppats på. Av 5000 kojor så var det högst 50 som inte såg standard ut på ett eller annat sätt. Men visst, jag hade väl för höga förhoppningar bara...

Men trots allt så är jag glad jag åkte, däremot vet jag inte om jag är lockad till att åka på varje IMM som kommer i framtiden, utan bara något enstaka isof.

Har inte tömt alla minneskorten på kameran än så jag återkommer med bilder.

/Hylsan, som körde en engelsk-skyltad fransos.
Jag håller men till 100% - jag tycker det var kul men arrangemanget höll inte särskilt hög kvalité. Dålig information och alldeles för lite fokus på 50 år och Birmingham.

//janne
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Bilder och film!

Inlägg av Mazze »

/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Skriv svar