Ingen som planerar att flyga ner?

Allt som rör tidigare IMM!
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av makervall »

Hoj

Nä, det blir inte bilen till England. Men jag har än en gång funderat på om man skulle ta flyget ner. Man vill ju gärna vara med även om bilen får vara hemma...

Är det någon annan som funderar på att flyga?

Ryanair flyger direkt till Birmingham från Skavsta. Ner går det fint att åka så man kommer ner den 6:e. Men när man ska hem verkar det som om man får åka från tex Liverpool den 10:e.
Om man nu inte har tänkt sig att ströva omkring i Birmingham en extra dag ;)

/Magnus
Austin 850 -66
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Hylsan »

Vi har inte hunnit kolla upp alla olika färd-varianter än riktigt men flyga ligger rätt nära till hands och sedan hyra en bil där nere. Man kanske kunde samåka? behöver ju inte hyra fler bilar än man behöver.
Nackdelen med att flyga är att man kan kanske inte köpa på sig så mycket, men det är ju en fördel också :D

Ska räkna lite under veckan hur det ser ut rent ekonomiskt.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av makervall »

Låter intresant.

Jag hade funderat på att flyga och sen ta buss/tåg. Men det är klart att det är smidigare att ha en bil. Man kanske inte kan snyllta bilplats hela helgen ;)
Men jag kan ju lova å vara nykter så då kansk man kan få förarplatts i någon bil ;)

/Magnus
Austin 850 -66
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Mazze »

Tjo!
Jag har oxå planerat att flyga. Men makervall, varför åka till Skavsta när det räcker att åka till Västerås? Ryan Air flyger därifrån också vettu. :)

Jag vill gärna ha resesällskap.

PM:a för mailadress.
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av makervall »

Min tanke var att kunna åka direkt till Birmingham. Å flyget från skavsta går dit. Åker man från V-ås blir det via Stansted. Men det är ju ett alternativ. För min del blir det bara ner för IMM , ner den 6:e och hem den 10:e. Om det nu blir av...


/Magnus
Austin 850 -66
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Mazze »

Aha, du är smartare än jag... :oops:

Tåget mellan Stansted och Birmingham är nog bra mycket dyrare än att åka till Skavsta så du tänker nog rätt.
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av MinMorris »

Mazze skrev:Aha, du är smartare än jag... :oops:

Tåget mellan Stansted och Birmingham är nog bra mycket dyrare än att åka till Skavsta så du tänker nog rätt.
Tåg är ingen höjdare i England. Det funkar men ingen höjdare.
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Mazze »

Hmmm... Men värre än SJ kan väl ingen vara...? Eller?
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av MinMorris »

Mazze skrev:Hmmm... Men värre än SJ kan väl ingen vara...? Eller?
MAssa företag som vill tjäna pengar så ingen lagar spåren typ. Tågen går som fan på hur taskiga spår som helst. De har rätt ofta urspårningar nämligen. Sedan äger ett företag tågen och de hyr väl in personal från ett annat företag (ungefär som skånetrafiken bl a, de hyr arriva för att kontrollera biljetter) som står för lokförarna. Och ibland blir det fel så tåget står utan förare.

Vet inte hur illa SJ är, vet bara att de ibland är dyra och ibland några minuter sena....
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
mollle
Inlägg: 19
Blev medlem: 23 oktober 2007 kl. 09:02
Ort: Forshaga

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av mollle »

Jag skulle oxå gärna vilja flyga ner till IMM :D någon som vet vad det kostar tur och retur?
Bor i Karlstad men kan åka en bit om det skulle vara så:) funderar bara på om det nu vore så att man hittar nått (som jag antar) man vill köpa där nere som är lite för stort eller för tungt för flyget, finns det någon där ute som man skulle kunna betala lite fraktpengar så man får över det till Svareig iaf??? 8)
Mini 1000
Hunkojesläpet
Användarens profilbild
MinMorris
Inlägg: 806
Blev medlem: 12 augusti 2008 kl. 16:40
Ort: Delary, Älmhult, Småland

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av MinMorris »

mollle skrev:Jag skulle oxå gärna vilja flyga ner till IMM :D någon som vet vad det kostar tur och retur?
Bor i Karlstad men kan åka en bit om det skulle vara så:) funderar bara på om det nu vore så att man hittar nått (som jag antar) man vill köpa där nere som är lite för stort eller för tungt för flyget, finns det någon där ute som man skulle kunna betala lite fraktpengar så man får över det till Svareig iaf??? 8)
Ska du flyga från köpenhamn så flyg till stansted (easyjet) eller till Gatwick (Cimber Sterling) för de har bäst priser, tur och retur under 1000:-... Heathrow brukar vara dyrare då det i princip är antingen SAS eller British airways som flyger där. Kolla in http://www.travelfinder.se/flyg, den brukar jag använda när jag bokar mina resor.
MVH
/Joel
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
mollle
Inlägg: 19
Blev medlem: 23 oktober 2007 kl. 09:02
Ort: Forshaga

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av mollle »

Tack ska kolla där :D
/Molle
Mini 1000
Hunkojesläpet
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Mazze »

Jag har bokat ett hotellrum med två sängar. Är någon intresserad att dela på boendet och kostnaden? Priset för tre nätter 6-9 augusti) blev knappt 2200kr.

Hotellet: http://www.eurobookings.com/review/hopw ... hotel.html
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Mazze »

Nehepp.
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Ingen som planerar att flyga ner?

Inlägg av Hylsan »

Efter mycket daltande hit och dit så är nu flyget ner bokat, köpenhamn - gatwick den 5aug. Hemresa 12 aug.

Nu ska man bara boka första nattens b & b så man har det ordnat + hyrbilen.

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Skriv svar