remote/rod +golv?

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

remote/rod +golv?

Inlägg av Edimus »

Datorn har pajat, så sitter nu och försöker bekanta mej med surfplatta, där av frågan.(minns inte mina sidor på datorn)

Är det stor skillnad på golvhålet/golv mellan remote och rod change lådan? Jag har rod change nu i bilen och funderar på att sätta i min remote låda, om det går utan större plåtjustering.

//Lars
Less is more
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: remote/rod +golv?

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Finns säkert många som kan detta bättre än mig. Men vad jag kommer ihåg så går det inte att göra utan att byta främre delen av golvet.
Är det något fel med din nuvarande låda?

Hälsningar
Patrik
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: remote/rod +golv?

Inlägg av Edimus »

Vet inte hur lådan är men har ju en bra remotelåda med en fin 1275 stående i garaget, tänkte det var lätt att bara byta en helg.
Senast redigerad av Edimus den 19 april 2013 kl. 18:46, redigerad totalt 2 gång.
Less is more
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: remote/rod +golv?

Inlägg av crowan »

Jag vet att man inte ska, men jag har bytt på växellådan från rod change till remote (dvs halva diffhuset) har kört ett par säsonger, så det verkar funka.

Det finns någon gammal tråd här som avhandlar ämnet.
clubman 1330
Användarens profilbild
jokke
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 januari 2011 kl. 17:06
Ort: Skara

Re: remote/rod +golv?

Inlägg av jokke »

det är ganska stor skillnad jag ska byta från remote till rod. man behöver byta den delen av tunneln där spaken sticker upp.
Austin Mini 1000 -68
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: remote/rod +golv?

Inlägg av heemini »

Om du byter från Remote till Rodchange så får du förstora hålet bakåt och fixa ny upphängning för spaken. Därför tror jag att det är betydligt lättare att byta åt andra hållet, dvs från rod till remote. Det bästa är ju att byta till rätt plåt men som tillfällig lösning borde hålet räcka till.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: remote/rod +golv?

Inlägg av Edimus »

Tack för svaren. Får nu överväga hur jag skall göra, inte helt lätt för tillfället.

//Lars
Less is more
Skriv svar