jubileumsmodell?

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
montanamatte

jubileumsmodell?

Inlägg av montanamatte »

Hej kamrater! Jo jag undrar om nån vet om austin mini 1000 är en jubileumsmodell. jag köpte nyss ett sånt obj. & förra ägaren sa att det var en. jag har en guldfärgad bricka med nr 86. Är alla 75:or jubileum?

Vart ska brickan sitta? tackar på förhand/matthias
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

alla 75 är inte jubuleum... har läst nån gång att nån skrev att det skulle vara träpanel i dem vet inte riktigt vad som skilljer det mer om det stämmer. men det är vad jag kan hjälpa till med
mongoose

Inlägg av mongoose »

Jubileumsmodellen var nån banal ide av BMC år 1975 när Minin ngt smått tappat fotfäste.Så vad gör man? Jo tillverkar 200 st svarta kojor med piss-gul inredning och smäller ditt en badge mellan vindrutetorkarna med respektive nr per bil och ett par klistermärken på dörrarna för att uppmärksamma bilen!

"The lonesame jubilee"/Mongoose
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

så det med träpanel stämmer alltså inte?
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

mongoose skrev:Jubileumsmodellen var nån banal ide av BMC år 1975 när Minin ngt smått tappat fotfäste.Så vad gör man? Jo tillverkar 200 st svarta kojor med piss-gul inredning och smäller ditt en badge mellan vindrutetorkarna med respektive nr per bil och ett par klistermärken på dörrarna för att uppmärksamma bilen!

"The lonesame jubilee"/Mongoose


Suverän sammanfattning Mr Moongoose! :lol: :lol: :lol:





Såldes/tillverkades för att fira 15 års koja-försäljning i Sverige!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
mongoose

Inlägg av mongoose »

Det satt en Rokee dash eller vad fan dom heter i den jag hade för 10 år sedan,sen om det var orginal specifikt för Jubileumskojan eller ditmonterat i efterhand vete tusan!

"Slip of a tounge"/Mongoose
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

okej.
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

okej! vet jag mer. jag har varken trä panel, eller gul inredn. brun förut, kan ju vara utbytt förstås. lacken var vit förut, syns här o där.

sitter plåten i kupen, motorrum eller utvändigt imellan torkarna?
mongoose

Inlägg av mongoose »

Som jag skrev tidigare,"jubileums-plåten" sitter mellan vindrutetorkarna!

Såtillvida du inte har vindrutetorkare i kupen eller i motorrummet.

"Same o´l situation"/Mongoose
Leyland_Mini

Grön med...

Inlägg av Leyland_Mini »

Min bil ska tydligen oxå vara någon jubileums modell, fast jag vet jhu inte...



Det är en Grön Leyland Mini 1000 från -79 med guld stripes längs sidorna, med de "pissgula" säterna och ljusbruna skinn liknande dörrsidor.
anderdahl

Inlägg av anderdahl »

Min ska så vitt jag vet vara en jubileums modell. Svart med gul inredning! :D Inte den snyggaste i mina ögon men... Jag har en bricka med nr 42 på. Jag har hört nåt om att jubileumskojan 1975 skulle ha strålkastartorkare?? Vet nån hur det är med det?
montanamatte

Inlägg av montanamatte »

ingen aning faktiskt. har inte sett nåra spår efter det iaf.
Skriv svar