Bakljus till koja!!

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Cooper Killen

Bakljus till koja!!

Inlägg av Cooper Killen »

Jag fick tag i vita bakljus för typ 1år sedan till min koja en -77 mk3/4, hursomhelst så är de nu trasiga :( och jag vill ha ett par nya. är det ngn som vet vart det går att hitta? alternativt eftersom att det finns alla möjliga bakljus till nyare kojorna som har backljus om dessa passar med lite modifikationer? jag har fått för mig att glasen är större, men isf hur mycket, ngn som vet ngt?



Mvh Kristofer
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

beställ nya ifrån Minisport.com :)
-Magne-
Inlägg: 34
Blev medlem: 26 januari 2005 kl. 19:44
Ort: Stryn, Norge

Re: Bakljus till koja!!

Inlägg av -Magne- »

Cooper Killen skrev:Jag fick tag i vita bakljus för typ 1år sedan till min koja en -77 mk3/4, hursomhelst så är de nu trasiga :( och jag vill ha ett par nya. är det ngn som vet vart det går att hitta? alternativt eftersom att det finns alla möjliga bakljus till nyare kojorna som har backljus om dessa passar med lite modifikationer? jag har fått för mig att glasen är större, men isf hur mycket, ngn som vet ngt?



Mvh Kristofer


Så lenge det er komplett baklykt så passer MK2/3 og MK4-> om hverandre uten modifikasjoner! (går ikke å bare skifte glass)
Magne Røyrvik
Norge
Cooper Killen

Inlägg av Cooper Killen »

DirtBag skrev:beställ nya ifrån Minisport.com :)


Ja visst, men vad heter de och vart hittar jag dem? du får gärna bifoga en länk eller ett beställningsnummer.



Mvh Kristofer
Crow

Inlägg av Crow »

Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Jag har beställt vita bakljus och väntar ivrigt på att få hem dom. Dock så har jag beställt några som jag aldrig sett förut. Dom som jag har sett har dom oerhört störande reflexerna. Det är dessa jag har beställt:

Bild

MK4 bakljusen är större men jag fick dit såna med lite lagom mycket våld just för att testa. Jag har bilder på dom på telefonen men dom kan jag lägga ut senare. Jag tror detta kommer bli RIKTIGT bra! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Cooper Killen

Inlägg av Cooper Killen »



Det där är ju till Mk4 men jag ville ju ha till mk2-3 och det finns inte. Om såatt säga det går att modifiera så att mk4 passar :?
Cooper Killen

Inlägg av Cooper Killen »

Ubba skrev:Jag har beställt vita bakljus och väntar ivrigt på att få hem dom. Dock så har jag beställt några som jag aldrig sett förut. Dom som jag har sett har dom oerhört störande reflexerna. Det är dessa jag har beställt:

Bild

MK4 bakljusen är större men jag fick dit såna med lite lagom mycket våld just för att testa. Jag har bilder på dom på telefonen men dom kan jag lägga ut senare. Jag tror detta kommer bli RIKTIGT bra! :wink:


vore kul att se lite bilder på hur det ser ut för om såatt säga det går att få dit mk4 glas så är ju saken biff.



Men vad gäller reflexer så måste du ha dem vid SBP så då får du ha sånna bredvid vilket om ännu är ännu fulare :?
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Cooper Killen skrev:Men vad gäller reflexer så måste du ha dem vid SBP så då får du ha sånna bredvid vilket om ännu är ännu fulare :?
Tycker inte jag. Ett par små reflexer på kofångaren är, av två onda ting, bättre än klara bakljus med reflexerna "inbakade"...
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
c2

Inlägg av c2 »

autoministeren har et sett med hvite glass,selges samlet sammen med lykteholdere.dette er til mk 4 og nyere.har også hvite sideblinklys.kr 500 totalt.



cato
Cooper Killen

Inlägg av Cooper Killen »

jag väntar med spänning på bilder på Ubbas mk2/3 bakljus med Mk4 glas :D
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Cooper Killen skrev:jag väntar med spänning på bilder på Ubbas mk2/3 bakljus med Mk4 glas :D
Glasen till MK4 passar ju inte på MK3 hållaren. Man får ju byta hela insatsen.
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Cooper Killen

Inlägg av Cooper Killen »

Hmm det var det jag misstänkte. Om ngn har lust så skulle det va kul att få lite mått inv och utv på ett par mk4 bakljus. Jag har planer på att göra en kombination mellan std och eftermarknads vita men då måste jag ha lite mått.



Mvh Kristofer
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Fick mina bakljus idag! Som jag har väntat! Skitkul att äntligen få dom. Om det inte vore för en liten detalj... BÄGGE lyktglasen var spräckta när jag tog upp dom ut lådan... :cry: :cry: :cry:



Har mailat dem nu men jag tror inte de kommer att göra något åt det. Enligt svensk lag slutar i alla fall säljarens ansvar samma ögonblick som säljaren överlämnar paketet till transportbolag, som egentligen räknas som ett ombud från köparen. Därmed är det köparens ansvar under transporten och jag har ju svårt att tro att säljaren lade ner ett par trasiga lyktglas när de skickade dem... Min vanliga otur detta... :evil:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Tråkigt att höra..... Men du får ringa Transportföretaget som levererede paketet till dig (schenker kanske?) och skälla lite på dom så dom får stå för ett par nya glas .
Skriv svar