Placering av stripes.

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Symonoko
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 november 2014 kl. 14:12
Ort: Falu

Placering av stripes.

Inlägg av Symonoko »

Hej!
Kanske en dum fråga, men är det någon på detta forum som vet vad "original" placeringarna utav stripes på en Rover Mini, årsmodell 97 är?
Jag har haft min bil, årsmodell 97, mörkgrön liten historia, på svets och lackering under vintern. Jag satt och grubblade om jag skulle
låta bilen vara fri från strips och klistermärken, men efter långa dispyter med min enkla sinne och smak, så beslöt jag mig för att sätta tillbaka stripsen och märkena.
Den kommer att bli ompysslad så som den var när jag köpte den, med vita breda stripes på motorhuven, vita sidostripes ifrån framskärmen till bakvagnen, där ett klistermärke med roskransen kommer att sitta.
Så var det här med placeringarna utav stripes, som inledningen utav denna tråd lyder,
Är det någon här på forumet som vet vad "orginal" placeringarna på den breda stripsen på motorhuven, sidostripsen och rosenkransen är?
och för att lägga till, är det någon som har tips på hur man applicerar stripsen på ett bra sätt?
Vänliga hälsningar,
Symonoko.
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Placering av stripes.

Inlägg av RAINIER »

Placeringen på sidostriping är omöjligt att beskriva bra. Kolla med nån som har en 90-tals Mini och utför mätningar på den.
Men klistra fast några cm bak först (vid roskransen) och sen dra hela striping på en gång mot strålkastaren.
Då bli det bra.
Motorhuvstriping: 0,5 cm från sidan och bakkanten och under kromlisten på framsidan. Man behöver alltså skruva bort kromlisten.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Skriv svar