Halmstad MiniMeet 2006 - Vägbeskrivning, m.m.

Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Halmstad MiniMeet 2006 - Vägbeskrivning, m.m.

Inlägg av Ubba »

Hej alla glada kojaåkare!
Nu börjar årets träff närma sig ordentligt! Intresset är minst sagt stort, nära 60 bilar är anmälda. Nu får vi bara hoppas att vädret kommer att vara med oss... :wink:

Tänkte bara komma med lite praktisk information om träffen. Till att börja med tänkte jag ge en liten vägbeskrivning till träffen. Det är väldigt lätt att hitta:

Karta till Tylebäck! (Från Hitta.se)

Kommer du på E6:an från Malmö eller Göteborg tar du av på avfart 45 som heter Halmstad Norra. Sen är det bara att följa skyltarna mot Tylösand. Väl framme i Tylösand följer du skyltarna mot Frösakull. Efter en skarp högerkurva ser ni Tylebäck på vänster sida, skyltar kommer att finnas.

Hur är då träffen upplagd? Jo, det är väldigt fritt då jag anser att för många hålltider bara är irriterande. Jag misstänker att många av er som kommer på träffen ser hela spektaklet som en liten semester, och då ska man ju inte behöva stressa och passa en massa tider... :wink:

Från c:a 12.00 på fredag kommer jag att finnas på campingen och ta emot er allt eftersom ni droppar in. Där kommer betalning att ske och ni får ett märke att sätta på bilen som ett bevis på att ni har betalat. För den som inte redan vet det är prislistan som följer:

Träffavgift: 100 kr/bil
Camping: 200 kr/bil & helg


Fredagen kommer att vara lugn. Grillen kommer traditionsenligt att sättas fyr på runt 19.28, om inte regnet står som spön i backen. I övrigt är det fria aktiviteter som gäller. Lördagen kommer att börja redan vid 09.30 med ett litet rally där ni kommer få svara på lite frågor och annat. Nån överraskning kan finnas på vägen, vet inte vad Hasse och Magnusson hittat på för jävelskap, men det är säkert nåt festligt. :wink:

Efter detta samlas vi på campingområdet igen och ställer upp oss inför träffens verkliga höjdpunkt, utställningen på Stora Torg, mitt i centrala Halmstad. Vi kommer att åka i samlad trupp, samla ihop fältet på en stor parkering och sedan åka i kortege genom stan. Denna avslutas med att vi svänger upp på Stora Torg och stannar där en stund så att allmänheten får möjlighet att kolla in våra bilar. Eventuellt kan tyvärr inte alla bilar vara med på Stora Torg, pga vissa bestämmelser för. Men förhoppningsvis ska detta lösa sig på bästa sätt.

När alla nyfikna sett sig mätta beger vi oss tillbaka mot campingen igen och där är det sen fria aktiviteter, så när som på en prisutdelning efter dagens rally. Några av er kanske vill bada på Tylösand, andra kanske korkar upp nåt gott och kallt att dricka, etc. Grillen kommer troligen att vara huvudattraktionen även denna kväll. Eventuellt kommer brännboll eller liknande aktivitet att finnas för den som känner för att hitta på nåt kul.

Söndagen blir också lugn, det är ju som sagt trots allt lite semestertider. Detta var väl träffen i stora drag, med reservationer för eventuella förändringar. Vi som anordnar det hela önskar er hjärtligt välkomna och hoppas att ni ska trivas och ha det trevligt! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com