Min Maxi 1750- 75

Minors, Maxis, Princessor och andra BMC-bilar
Mr_Maxi
Inlägg: 54
Blev medlem: 17 februari 2012 kl. 19:55
Ort: Degerfors

Min Maxi 1750- 75

Inlägg av Mr_Maxi »

Hej!

Nu när det verkar vara liv på Maxi-fronten lägger jag upp några bilder på min bil...

[urlBild][/url]


[URL=http://forumbilder.se/CDLD1/mina-b ... .jpg[/img][/url]

[urlBild][/url]

URL=http://forumbilder.se/CDLD1/mina-bi ... .jpg[/img][/url]

Ej körd sen 06 tror jag och cirka 8300 mil...

Tror jag köpte den 2001..

Hälsn Jan
hevosaho
Inlägg: 59
Blev medlem: 2 april 2006 kl. 15:41
Ort: Kungälv

Re: Min Maxi 1750- 75

Inlägg av hevosaho »

Den ser ju tusen ggr fräschare ut än min, det har blivit en jäkla fart på denna delen av forumet. Dom där sakerna framför lysena vad har dom för funktion? Torkare?
Mr_Maxi
Inlägg: 54
Blev medlem: 17 februari 2012 kl. 19:55
Ort: Degerfors

Re: Min Maxi 1750- 75

Inlägg av Mr_Maxi »

Hej!

Jo jag bytte framskärmar och lagade ett rosthål stort som en femkrona i en skärminfästning...

Har klarat sig bra från rosten. Harl ackat om fronten och bakskärmarna ocn en dörr tror jag...

Jo det är strålkastartorkare, funkade när jag köpte bilen men jag tror en kabel sitter fel....

De tar säkert bort en massa av ljuset...

Har din oxå sealed beam?

Satt på min men jag lyckades hitta valeos med kupat glas och duplolampa/h4 fattning...max 44 watt...

Måste koppla om ljusomkopllaren via ett relä, annars kan spaken paja...

Strömmen leds rakt igenom. Kör man h4 och straka lampor med helljus långa perioder så kroknr spaken...

Ha, får kanske byta namn på forumet till stora hundkojan:-)


Väldigt lätt bil att byta koppling på förresten... utanpåliggande funktion...

Nä nu blir det en loppisruna om nån timme med lilltösen...fast sambon har gett mig köpförbud...

Hur kan nån vara så elak:-)

Trevlig helg!

Hälsn Jan
hevosaho
Inlägg: 59
Blev medlem: 2 april 2006 kl. 15:41
Ort: Kungälv

Re: Min Maxi 1750- 75

Inlägg av hevosaho »

Stora hundkojan haha hundkojans lite småtjocka store syster. Har ingen aning om vad jag har för lysen, men rost finns det en del. Vart får man tag på plåt till maxin? Aha vad bra att det är lätt att byta om man skulle behöva nångång, det brukar vara det man helst inte vill göra på en bil. Köp förbud på loppis !!! det är som en saab utan rost.
Mr_Maxi
Inlägg: 54
Blev medlem: 17 februari 2012 kl. 19:55
Ort: Degerfors

Re: Min Maxi 1750- 75

Inlägg av Mr_Maxi »

Saab utan rost... huu, ha ren og 900 som jag ska byta plåt i länkarmen på... Köpte plåten förra vintern...

Sen rostar ju dörrarna friskt...

Og 900 är en bil jag gillar skarpt. ganska tighta egentligen, bra komfort, värme och säkerhet...

Lyckades hitta strålkastargaller till den... såg gräsligt ut... pensionärsvarning...

Gillar att gubbifiera mina bilar...

Mycket rost?

Bolund i Floby shoppade jag en beggad skärm från och Sid i Tibro grejade en ny skärm från England. Cirka 1400 spänn. Klokkerholm, lagerför iaf inte några skärmar eller annan plåt...

Kanske bne nån vettig plåtslagare om att bocka till nåt...

Ledig dag idag, nice,,,

Blev en del shoppat på loppis ändå, lite blandat, gamla tavelramar, hammare, surformrasp, en dansk keramiklampa och några pixioböcker till tösen... och ett rävspel frö två kronor.

Säkert nåt mer...

Hälsn Jan
Mr_Maxi
Inlägg: 54
Blev medlem: 17 februari 2012 kl. 19:55
Ort: Degerfors

Re: Min Maxi 1750- 75

Inlägg av Mr_Maxi »

Hej! Lyckades stuka till växellänkaget i somras... knuten inne i växelspakshuset sprack och stängerna kröktes...

Hade några stänger liggandes och sen shoppade jag ett komplett hus med stänger till allegro för 50 pund...

Nu funkar det tillfylles. Växelspakhuset var av en förbättrad typ så nu är växlellä'gena mer distinkta...

Hälsn Jan
Skriv svar