MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Tips och kommentarer om mini-relaterade (web)butiker
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av heemini »

http://www.minispares.com/Articles.aspx?ty=ad&aid=670

REA 3:e till 11:e dec!
Nu :twisted: ska det shoppas!
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av minijanne »

VARNING ang MiniSpares julrea!

Jag upptäckte precis att det rabatterade priset inte appliceras på sparade kundkorgar!! Så om du har en korg från tidigare så är priserna i den normalpris. Om man däremot bygger upp en helt ny korg funkar det fint med ett undantag - om den vara du lägger till på nytt redan finns i din sparade korg så kommer inte heller den nya du lägger till att få det rabatterade priset.

Dessutom går det inte att helt radera alla varor i en korg (ett problem som jag upprepade gånger påpekat för minispares men som dom verkar strunta i). När du klickar på Remove så försvinner den från korgen, men om du då väljer att logga ut och loggar in senare kommer varan att åter ligga i korgen. Oklart varför detta sker men det är tydligast om du tar bort en vara, loggar ut och sen loggar in från en annan browser så kommer varan att åter ligga i korgen. Den enda gången en korg helt raderas är när man gör en beställning- då raderas allt du inte valde att beställa - även detta är vansinnigt enligt min mening.

Jag har medddelat det ovantående till MiniSpares men ännu inte fått något svar!
Användarens profilbild
MR Lunatic
Inlägg: 50
Blev medlem: 27 juli 2011 kl. 08:24
Ort: Ankarsrum/Västervik

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av MR Lunatic »

Woho!! Nu har jag äntligen gjort min första beställning från MiniSpares!
Längtar till paketet kommer 8)
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av Edimus »

Skall beställa idag, men undrar dock. Vad är det bästa, 1 STOR beställning eller dela upp det till flera?
Och sedan undrar jag om man får dessa 7,5% utöver minispears julrea?
( http://www.theminiforum.co.uk/index.php ... -companies )


För då måste jag fixa så jag blir meddlem där först. Som en vis man sa en gång "tänk på procenten helge"

//Lars
Less is more
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av minijanne »

Rean går inte at kombinera med andra rabatter.

1 STOR är bättre eftersom du annars får betala flera frakt och frakten är baserad både på vikt och storlek. Erfarenhetsmässigt skulle jag säga att ett stort tungt paket ger bättre pris än många små. Dessutom kommer du GARANTERAT glömma nåt i den stora beställningen så det blir nog ett litet paktet också :wink: Jag brukar satsa på en stort och en uppsamlingsbeställning några veckor senare.

Jag är medlem på theminiforum och jag tycker att det är toppen - jag blir inte så beroende av att lägga beställningar i samband med rean, och dessutom får man rabatt även på frakten vilket du aldrig får på REAn.
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av Edimus »

Se där ja! Tack Janne!

//Lars
Less is more
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av minijanne »

minijanne skrev:VARNING ang MiniSpares julrea!

Jag upptäckte precis att det rabatterade priset inte appliceras på sparade kundkorgar!! Så om du har en korg från tidigare så är priserna i den normalpris. Om man däremot bygger upp en helt ny korg funkar det fint med ett undantag - om den vara du lägger till på nytt redan finns i din sparade korg så kommer inte heller den nya du lägger till att få det rabatterade priset.

Dessutom går det inte att helt radera alla varor i en korg (ett problem som jag upprepade gånger påpekat för minispares men som dom verkar strunta i). När du klickar på Remove så försvinner den från korgen, men om du då väljer att logga ut och loggar in senare kommer varan att åter ligga i korgen. Oklart varför detta sker men det är tydligast om du tar bort en vara, loggar ut och sen loggar in från en annan browser så kommer varan att åter ligga i korgen. Den enda gången en korg helt raderas är när man gör en beställning- då raderas allt du inte valde att beställa - även detta är vansinnigt enligt min mening.

Jag har medddelat det ovantående till MiniSpares men ännu inte fått något svar!
Nu verkar detta vara åtgärdat.
Har dock fortfarande inte fått nån respons från Minispares (!). ...dom har väl fullt upp packa ordrar :)

//j
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av heemini »

YES!!! :D
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
MR Lunatic
Inlägg: 50
Blev medlem: 27 juli 2011 kl. 08:24
Ort: Ankarsrum/Västervik

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av MR Lunatic »

Idag kom äntligen mitt paket!! :rivstart:
Edimus
Inlägg: 213
Blev medlem: 11 februari 2011 kl. 18:44
Ort: Trollhättan

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av Edimus »

Envy.... Nä, jag får skylla mej själv. Hade inte klart hela min beställning och något var slut :(
Men fick mail av Ivan att mina saker var skickade nu i eftermiddags. Längtar verkligen, tur att man har lite justeringar att fördriva tiden med.

//Lars
Less is more
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av John Doe »

Bara nyfiken såhär då jag själv missade rean detta år... :)

Hur fungerar frakten från England och hem?
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av heemini »

Det har vi ju berättat 1000 gånger, Pontus!!! :?
Du betalar med VISA eller MasterCard. MiniSpares (eller annat företag) skickar oftast med UPS om det är stora saker och då kommer det hem till dörren. Är det litet paket så får du hämta det på posten. Kan inte bli enklare. Inga pålagor eftersom vi båda är med i EU. Priset som du ska räkna med är därför det som anges incl VAT.
Frakten från England är betydligt billigare än vad det kostar att skicka saker från Sverige! Jag skickade 4 däck på fälg till Danmark förra vintern. Det kostade 1200:- med UPS. Köpte nyss 4 däck på fälg från England och betalade ca 500:- i frakt!!!
Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: MINI SPARES BÖRJAR SIN JULREA !!!

Inlägg av John Doe »

heemini skrev:Det har vi ju berättat 1000 gånger, Pontus!!! :?
Du betalar med VISA eller MasterCard. MiniSpares (eller annat företag) skickar oftast med UPS om det är stora saker och då kommer det hem till dörren. Är det litet paket så får du hämta det på posten. Kan inte bli enklare. Inga pålagor eftersom vi båda är med i EU. Priset som du ska räkna med är därför det som anges incl VAT.
Frakten från England är betydligt billigare än vad det kostar att skicka saker från Sverige! Jag skickade 4 däck på fälg till Danmark förra vintern. Det kostade 1200:- med UPS. Köpte nyss 4 däck på fälg från England och betalade ca 500:- i frakt!!!
Lasse
Jag skyller på att jag är trött... ;) Men har fått olika luddiga svar varje gång, men ditt är fasen det bästa. :)
Skriv svar