Jana Motors [Svensk]

Tips och kommentarer om mini-relaterade (web)butiker
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Jana Motors [Svensk]

Inlägg av John Doe »

Bild

En butik som drar upp blandade känslor här ibland på forumet, dock har jag aldrig haft något som helst problem med Jana´s!

Kontakt: 0171-595 10
Mail: janamotors@glocalnet.net
Länk: http://www.janamotors.info.se/
branserud
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 januari 2007 kl. 21:30
Ort: Göteborg

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av branserud »

Jag har jätte bra erfarenhet med jana. Han är jätte snabb med att skicka. Lite synd att han inte har nätsida bara
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Gerry »

Jag kan inte annat än hålla med!
Själv vet jag knappt vilken modell av koja jag har, men det räcker alltid med ett telefonsamtal till Jana, så har man grejerna på posten dagen efter!

Ibland verkar han inte vilja sälja saker, men då får man istället tips på hur man löser det på annat sätt.
Av mig får han 10 av 10.
Användarens profilbild
Mr Gotland
Moderator
Inlägg: 315
Blev medlem: 17 augusti 2009 kl. 16:49
Ort: Gotland

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Mr Gotland »

Jana får bara plus av mig :) mycket trevlig och hjälpsam
Senast redigerad av Mr Gotland den 1 januari 2011 kl. 17:38, redigerad totalt 1 gånger.
1 - Austin 850 Pickup -62
2 - Mini Marcos -65
3 - Morris 850 Super -61

// Emil
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Fekkeman »

Jag gillar Jana, har beställt därifrån några gånger nu och håller på som bäst att sammanställa en ny beställning. Om man skall jämföra priser (och det skall man) så ligger han väl lite över på det mesta, men ofta kan det gå på jämt ut om man tänker på att Engelsmännen har en ganska hög transportavgift + att det ofta kan bli fel (har hänt mig 2ggr av 3). Han kan uppfattas som lite "trubbig" när man talar med honom, men kunskapen som han besitter och som han gärna delar med sig av är för mig mer värdefull än att tjäna ett par hundringar på att beställa från England.

/Robban
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av John Doe »

Visst är det så att JANA har högre priser på många saker, men det är ett litet företag som måste överleva och ibland så kan det spela mindre roll egentligen!

Men att det ska skilja 1000 kr mellan en sak hos honom och från England då tar man nog England först i samband med andra saker =) Fast vi ska värna om de få "lokala" företagen i Sverige som vi har med den expertis som de besitter...
Användarens profilbild
hultarn
Inlägg: 221
Blev medlem: 9 augusti 2008 kl. 21:28
Ort: Öland!

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av hultarn »

Fekkeman skrev:Jag gillar Jana, har beställt därifrån några gånger nu och håller på som bäst att sammanställa en ny beställning. Om man skall jämföra priser (och det skall man) så ligger han väl lite över på det mesta, men ofta kan det gå på jämt ut om man tänker på att Engelsmännen har en ganska hög transportavgift + att det ofta kan bli fel (har hänt mig 2ggr av 3). Han kan uppfattas som lite "trubbig" när man talar med honom, men kunskapen som han besitter och som han gärna delar med sig av är för mig mer värdefull än att tjäna ett par hundringar på att beställa från England.

/Robban
När det gäller småprylar är det ju ofta väldigt mycket dyrare att köpa i Sverige, jämfört med England. T.ex. kostade skruvarna till bromstrummorna 15 kr st i Sverige, i UK 19,20 kr för alla åtta!
Däremot plåtdelar som är skrymmande, är det knappt nån idé att köpa från UK. Fast jag vet inte om det går att köpa Heritage-plåt i Sverige? De är överlägset bäst.

Jag tycker inte frakten är dyrare från UK, och det är ju inte firmorna som sätter det, utan posten. Jämförde nu senast förra veckan ett litet paket, det kostade 55 kr i frakt. Hade jag däremot skickat det till England, hade det kostat 90!

Jag köper mycket grejor av www.somerfordmini.co.uk , de har väldigt bra pejl, och svara gärna på frågor. Har hittills under de senaste 15 åren aldrig levererat fel till mig! Talar om att den där är inte original på din bil, men vilken vill du ha?
Morris 850 -65
Mini 1000 -75

Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70

XJR -98
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Manne »

Frakter inom Sverige är fantastiskt dyra. 4 fälgar från England, Tyskland, Frankrike mm kostar ca 300:- i frakt med DHL eller DPD. Då är det frakt som jag själv bokat frakt för, d.v.s. har inga företagsrabatter. Kostar knappt 500:- att skicka motsvarande paket med Posten inom Sverige.
Dessutom får man det hemkört med DHL/DPD, det roliga är att när man får leverans med DPD är det Posten företagspaket som kör ut det:)

Här kan man jämföra olika fraktsätt/företag http://www.fraktjakt.se/

/ M
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Litenmentuff »

Jag prisjämförde i början med england och ja såklart är allt billigare där. Men har handlat det mesta hos jana endå. Man får alltid tips råd osv. Så köper väl iprincip allt slitage och underhålls grejjer hos jana.

dock när man stor beställer är det inte ekonomiskt försvarbart att köpa allt här hemma i svedala det blir för stor priskillnad.
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Jaaacob
Inlägg: 94
Blev medlem: 30 augusti 2009 kl. 10:55
Ort: Danderyd

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Jaaacob »

Jana kan uppfattas som trubbig men är en jättesöt och trevlig gammal stolle. Har varit uppe hos honom två gånger nu. Fick en massa tips och runtvandring i verkstaden hans.
Austin Mini 1300 16v TURBO -75
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Användarens profilbild
Mr Gotland
Moderator
Inlägg: 315
Blev medlem: 17 augusti 2009 kl. 16:49
Ort: Gotland

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Mr Gotland »

Hittade en artikel om Jana Motors

http://www.klassiker.nu/reportage/erfar ... r-ned-1579

(Är ifrån 2010-12-09)
1 - Austin 850 Pickup -62
2 - Mini Marcos -65
3 - Morris 850 Super -61

// Emil
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Litenmentuff »

asch jag som alltid åkte och köpte grejjerna hos honom på platts :) aja det var väl för bra för att vara sant :)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Hylsan »

tråkigt att det inte finns nån som kan ta över...finns ju inte så många "proffs"-verkstäder i våran värld.
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av minitokig »

hmm, synd att man inte är lika duktig och har lika många kontakter annars hade man kunnat satsa ;-)
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Jana Motors [Svensk]

Inlägg av Gerry »

minitokig skrev:hmm, synd att man inte är lika duktig och har lika många kontakter annars hade man kunnat satsa ;-)
Vem vet, det kanske inte han heller var eller hade i början..
Du får väl börja där som lärjunge & driva det vidare :)
Skriv svar