DHL Repacked från Minispares?

Tips och kommentarer om mini-relaterade (web)butiker
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

DHL Repacked från Minispares?

Inlägg av minilimo »

Hej!

Mina två senaste beställningar från Minispares har kommit en dag för sent och var omtejpade av DHL.
Är det fler som råkat ut för det?
Är det dåligt packat från Minispares eller är det DHL som kopierat vårat Postmord?

Min sista beställning fick jag inte ens 5% rabatt för att kompensera för deras extra 5% momspåslag till Sverige så nu har jag gjort en beställning från Somerford Minis för ett se om det går bättre.
Bilagor
_20170422_090255.JPG
_20170422_090255.JPG (85.04 KiB) Visad 5269 gånger
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Re: DHL Repacked från Minispares?

Inlägg av jocke.carlsson »

Påpekade du vid leverans att paketet inte var ok? DHL bör kunna förklara varför dom tejpat om det och jag har aldrig sett att dom tejpar för att leverantören packat dåligt.
De paketen jag har fått har varit väldigt väl packade, vindrutan, cromslister m.m. som levererats oskadat och med bra leveranstid.
1dag för sent skriver du, hur lång tid har det tagit och mot vad har det tagit 1 dag för mycket?

När det kommer till momsen så fick jag svaret att det beror det på att vi svenskar handlar så mycket av dom så svenska Skatteverket kräver svensk beskattning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: DHL Repacked från Minispares?

Inlägg av minilimo »

Då de var en dag efter utsatt leveransdatum kunde jag inte ta emot det personligen utan det levererades till närmaste DHL servicepoint. Ett av paketen fastnade i Tyskland i ett dygn.

Allt var med och helt i paketen som tur var.
Användarens profilbild
mowog85
Inlägg: 77
Blev medlem: 31 januari 2011 kl. 19:38
Ort: Ljusdal

Re: DHL Repacked från Minispares?

Inlägg av mowog85 »

Bara en fundering,varför skulle du få 5 % rabatt? har för övrigt bara varit med om ytterst välpackat från minispares.
Användarens profilbild
minilimo
Inlägg: 186
Blev medlem: 16 juni 2008 kl. 21:11
Ort: Uppsala

Re: DHL Repacked från Minispares?

Inlägg av minilimo »

Brukar alltid få 5-10% om man frågar. De ser väl hur mycket man har handlat för är jag rädd. :-)
Jag tror det är DHLs hantering och inte Mini Spsres packning som falerar.

Däremot får jag ett paket från Somerford Minis idag via DHL.
2 dagar före 'estimate delivery'? Man får nog ta deras uppskattning med en näve salt.
Skriv svar