Hjälp behövs!

Allt som har med elektronik att göra.
Koja72
Inlägg: 42
Blev medlem: 6 september 2020 kl. 20:42

Hjälp behövs!

Inlägg av Koja72 »

Jag håller på att plockar ihop en mini 1000 72.
Då någon annan har plockat er bilen i molekyler så har jag nu kommit fram till att fråga om någon vänlig människa skulle kunna knäppa lite kort.
De som just nu är en fundering är att när kabaget nu ligger på plats så skulle de sitta bra med
lite kort på innerskärm höger sida. Jag vet att startrelä sitter där men tydligen måste de vara mer saker av kablaget att dömma.
Ni får gärna fota fler ställen så man ser vart alla saker som har kablar till sej sitter.

/Best regards Koja 72
Användarens profilbild
Mats
Inlägg: 83
Blev medlem: 27 juli 2006 kl. 22:44
Ort: Knivsta

Re: Hjälp behövs!

Inlägg av Mats »

Här är lite gamla bilder från min Mini 1000 -78 (före renovering, den är mycket snyggare nu :wink:).
IMG_3316.JPG
 
IMG_3315.JPG
 
IMG_3314.JPG
 
 
Koja72
Inlägg: 42
Blev medlem: 6 september 2020 kl. 20:42

Re: Hjälp behövs!

Inlägg av Koja72 »

Jätte bra bilder men tyvärr så ser min 72a ut helt annorlunda i kablaget jag har mycket mer kabel där vid innerskärmen på höger dessutom har du säkringsdosan på torpeden. Jag som alltid tyckt att dessa bilar ser lika ut överallt men inte då på elen iaf.
Tack för att du tog dej tid med att lägga upp bilderna iaf.
Användarens profilbild
Mats
Inlägg: 83
Blev medlem: 27 juli 2006 kl. 22:44
Ort: Knivsta

Re: Hjälp behövs!

Inlägg av Mats »

Synd, ja då vet jag inte mer. Har du hittat ett bra elschema där du kan identifiera kablarna efter färg? Det finns ju många varianter, men jag kan se efter om jag hittar verkstadshandboken.
Koja72
Inlägg: 42
Blev medlem: 6 september 2020 kl. 20:42

Re: Hjälp behövs!

Inlägg av Koja72 »

Jo jag har ett elschema MÄN de stämmer lite sådär. Jag är ju tacksam för all hjälp, har lixom kört fast lite. 
Användarens profilbild
Mats
Inlägg: 83
Blev medlem: 27 juli 2006 kl. 22:44
Ort: Knivsta

Re: Hjälp behövs!

Inlägg av Mats »

Minns att jag också hade lite problem med att hitta ett elschema som stämde. Här är de jag har för Mini 1000 <77, kolla om du hittar nåt som passar. Av smutsen att döma verkar det som att det var fig. 10.32 (Special DeLuxe Saloon?!) som stämde in på min Mini 1000 -78.
Elschema Mini
Elschema Mini
 
Elschema Mini 1000 Special DeLuxe Saloon
Elschema Mini 1000 Special DeLuxe Saloon
 
Elschema Mini 1000 Special DeLuxe Saloon (with alternernator and rocker type switches)
Elschema Mini 1000 Special DeLuxe Saloon (with alternernator and rocker type switches)
 
Elschema Mini 1000 Saloon (Canada)
Elschema Mini 1000 Saloon (Canada)
 
 
 
Användarens profilbild
Mats
Inlägg: 83
Blev medlem: 27 juli 2006 kl. 22:44
Ort: Knivsta

Re: Hjälp behövs!

Inlägg av Mats »

Flyttar denna tråd till kategori Elektronik.
Skriv svar