Lampa för varningsblinkers

Allt som har med elektronik att göra.
Frallan
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 januari 2021 kl. 16:28

Lampa för varningsblinkers

Inlägg av Frallan »

Hej. Jag har precis köpt en Mini Cooper 2015.

När jag låst bilen med fjärrkontrollen så fortsätter lampan för varningsblinkers att lysa. 

Skall den göra det?

Fredrik 
 
minimini
Inlägg: 831
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Lampa för varningsblinkers

Inlägg av minimini »

hej
du är på fel forum, här har vi den gamla hundkoja årsmodel 1959 till 2000.
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Lampa för varningsblinkers

Inlägg av Cooper-74 »

En kompis köpte också en sån här låtsaskopia (fast lite äldre!) av den RIKTIGA Mini'n, den hade också el-fel.
Efter att ha kämpat med flera olika lånade och inköpta felkodsläsare samt letande längs kabelhärvor gav han upp och sålde skiten.

Han brukar inte ge upp! Han har fått rätt på alla elfel i sina tidigare bilar, bland annat en Citroen XM.

Tråkigt för dig, men ger du dig bara f-n på det så löser det sig säkert.
Prova fråga på forumet för dessa, efter du använt deras sökfunktion!

Samtidigt är detta så oerhört tillfredsställande att läsa om alla moderna bilars elfel (Bosch?) så utskällt som LUCAS elsystem har varit genom åren.

Just till kojorna räckte det länge med två säkringar, har kanske bytt max FEM såna rejäla 35 amperes 👍
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Lampa för varningsblinkers

Inlägg av Crona »

Cooper-74 skrev: 24 januari 2021 kl. 16:41 Samtidigt är detta så oerhört tillfredsställande att läsa om alla moderna bilars elfel (Bosch?) så utskällt som LUCAS elsystem har varit genom åren.

 
Tycker det kan vara passande att dela en länk som tar upp lite om Bosch och Lucas olika filosofier och fördelarna med plusjord  https://www.pudenitroz.se/blogg/?p=6467  :mrgreen:
 

 
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar