"Bygga" egna tändkablar?

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

"Bygga" egna tändkablar?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Som finlir till trim-motorn tänker jag fixa sjyssta 7 alt. 8mm tändkablar med Champion alt. NGK hattar..
När jag kollar på ex.vis eBay finns det horder av sist nämnda, vilka ska funka till ex.vis Norton, BSA, Triumph motorcyklar!
Funkar MC tändstifthattar även till bilmotorer??
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: "Bygga" egna tändkablar?

Inlägg av Crona »

Hollywood Vampire skrev:Som finlir till trim-motorn tänker jag fixa sjyssta 7 alt. 8mm tändkablar med Champion alt. NGK hattar..
När jag kollar på ex.vis eBay finns det horder av sist nämnda, vilka ska funka till ex.vis Norton, BSA, Triumph motorcyklar!
Funkar MC tändstifthattar även till bilmotorer??
Kort svar på din fråga om man kan använda tändhattar från en MC är JA.

Men sen om man skall utveckla svaret så beror det på vad för tändkablar du tänker använda, är där motstånd i kablarna så skall du ha tändhattar utan motstånd typ MC.
Har du inget motstånd i kablarna typ gamla hederliga kopparkablar så skall du av avstörda tändhattar (motstånd) men skall du inte lyssna på radio och har en gammal typ av tändspole så skall man ha raka rör utan motstånd :)

På tal om tändhattar, jag valde Champion hattar från Somerford men det var en besvikelse ser ok ut på bilen men man kan torka bort texten så jag kommer att återanvända mina gamla.
tandhattar.jpg
//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: "Bygga" egna tändkablar?

Inlägg av Hollywood Vampire »

men skall du inte lyssna på radio och har en gammal typ av tändspole så skall man ha raka rör utan motstånd
Lite så kommer det bli! ;)

Kablarna blir 7 koppar-modell och utseende: "Bumble Bee" =)
Skriv svar