Kondensator mekonomen

Allt som har med elektronik att göra.
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Kondensator mekonomen

Inlägg av Sundblad »

BMC Mini 1000 -70
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Kondensator mekonomen

Inlägg av Cooper-74 »

Isåfall den översta, om ens den..
Men, motorn kommer sannolikt att skära då produkten du valt är avsedd för en surkålsbil :mrgreen:

Men varför skall du byta?
Stannar bilen för dig men går igång när den svalnat?
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Kondensator mekonomen

Inlägg av Sundblad »

Haha det vill jag ju inte!

Nej så här ligger det till, den bränner brytarspetsar på löpande band. Bytte till en ny för ett par månader sen och i förra veckan startade bilen men vägrade varva och gick som en påse nötter. Så jag kollade spetsarna och de var brända. Bogserade bilen till garaget och satte dit helt nya, noga rengjorda, och passade på att göra rent förgasaren. Hon gick fint till affären och sen hem. Morgonen därpå var det samma historia, gick hur dåligt som helst och spetsarna var brända igen. De gamla spetsarna fikades till och monterades, hon fick fint i typ 20 sekunder, sen var även de brända igen. Då tänker jag att det kan vara kondensatorn som jävlas...
BMC Mini 1000 -70
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Kondensator mekonomen

Inlägg av Cooper-74 »

Fortsätt tänka så :wink:
(aldrig råkat ut för detta)
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Tulka
Inlägg: 513
Blev medlem: 4 maj 2008 kl. 20:42
Ort: I Roslagen

Re: Kondensator mekonomen

Inlägg av Tulka »

Kolla först att tändspolen är rätt kopplad. Finns något trix att göra det med blyertspenna också om jag inte minns fel.
Andra felet jag kan tänka mig att är det du är inne på. Jag skulle prova med en gammal orginalkondensator.
Förr,när alla hade brytartändning fungerade prylarna,alltså innan det började komma grejer från Kina.

Edit; hittade en sida med bild på hur man kollar polaritet på tändkabeln;

http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig104.htm

.
Användarens profilbild
Sundblad
Inlägg: 499
Blev medlem: 17 juni 2014 kl. 21:09
Ort: Stockholm

Re: Kondensator mekonomen

Inlägg av Sundblad »

Tack!

Jag fick tag i nya kondensator och spetsar av MiniJanne, bytte det och nu funkar hon!
BMC Mini 1000 -70
Skriv svar