Ladd lampan.

Allt som har med elektronik att göra.
Ihlberg86

Ladd lampan.

Inlägg av Ihlberg86 »

Hej 

Föregående ägare har dragit massa nya ledningar och sätt in extra instrument i bilen.

Och jag vet inte vilken lampa som hör till ladd lampan.

bilen är ifrån -68. Och har likströms generator. Jag har satt in en ny Volt reglator(en svarta boxen som sitter på vänster sida i motor utrymmet). 

Bilen laddar inte batterit och så läste jag att om ladd lampan är trasigt fungerar inte laddningen.

Tänkte jag kunde dra en ny kabel ifrån generatorn eller regulatorn till en egen monterad lampa. Men vet inte hur det ska kopplas. Kan någon här hjälpa mig?? 

minimini

Re: Ladd lampan.

Inlägg av minimini »

det enklaste är väl att köpa en handbok, där finns elschema o allt om hur kojan är byggt
TURBO ROCKS..
henriks bygg

Ihlberg86

Inlägg av Ihlberg86 »

Eftrsom tidigare ägare har dragit en del ström själv. Så vet jag inte om ett elshema skulle hjälpa mig.

Men jag behöver en bart vera hur kretsen med laddlampan går.

minimini

Inlägg av minimini »

enkelt sagt sladden från relät går till laddningslampan som sitter i  hastighetsmätaren
men det finns annat att tänka på än  bara är att koppla in en laddlampa .
du kan behöva polarisera likströms generatorn  enklast du googlar hur man gör det
på ditt relä står det vart dom olika polarna ska gå. + är batteri sen ska det vara en lite pol som är laddnings lampan det plus o sen vanlig jord på lampan
står det bara siffror på relät googla dom
var det inget kopplings schema med det nya relät
en till batteri o en till laddlampa
den till batteriet kan mycket väl gå till + på startmotorn
om du googlar  koppla likströmsgenerator kommer det mycket matnyttigt. det svårt att förklara i ord
dra ny el om du är tveksam till det som sitter där, bra sätt att undvika problem i framtiden
hoppas du förstår något av detta jag försökt förklara

TURBO ROCKS..
henriks bygg

Användarvisningsbild
Crona
Kontakt:

Inlägg av Crona »

Ihlberg86 skrev:
3 augusti 2020 kl. 07:20
Eftrsom tidigare ägare har dragit en del ström själv. Så vet jag inte om ett elshema skulle hjälpa mig.

Men jag behöver en bart vera hur kretsen med laddlampan går.

Hej
Laddningslampan är den tunna kabeln på generatorn och den går till anslutning D på laddningsregulatorn och sen vidare in till instrumentet.
//Thomas

Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg

Skriv svar