VERKSTADSHANDBOK!!!!

Guider för allt som berör Hundkojan
Användarens profilbild
dojdojtrollet82
Inlägg: 13
Blev medlem: 7 augusti 2010 kl. 20:57
Ort: Hörby

VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av dojdojtrollet82 »

Jag söker med ljus och lykta efter en verkstadshandbok till min mini clubman saloon -71!
Någon som vet?? :roll:
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Re: VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av makervall »

Det finns en från Haynes som funkar fint.

/Magnus
Austin 850 -66
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av John Doe »

dojdojtrollet82 skrev:Jag söker med ljus och lykta efter en verkstadshandbok till min mini clubman saloon -71!
Någon som vet?? :roll:
Varsegod :D
http://www.dalhems.com/Product.aspx?gui ... a7010aaaeb
Användarens profilbild
Clain
Inlägg: 188
Blev medlem: 1 mars 2015 kl. 11:00
Ort: Gävle

Re: VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av Clain »

Jag är lite nyfiken på den här, kan någon som har läst den svara på om det är mycket sprängskisser mm med i den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Austin mini 1000, MkIII -74
gh0st
Inlägg: 68
Blev medlem: 22 november 2014 kl. 08:26
Ort: Nordanstig

Re: VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av gh0st »

Clain skrev:Jag är lite nyfiken på den här, kan någon som har läst den svara på om det är mycket sprängskisser mm med i den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar ja! Men försök få tag på en original eller en från england på eBay! Har ägt 2 stycken genom åren och dum nog skickat med dem då jag sålt kojorna. :/
BMC 850 Mini Pick Up 1968

###
Austin Mini Clubman 1972
Austin Mini Clubman 1973
Austin Mini 1000 1975 Jubileumsbil
Leyland Mini 1000 1977
Användarens profilbild
Clain
Inlägg: 188
Blev medlem: 1 mars 2015 kl. 11:00
Ort: Gävle

Re: VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av Clain »

gh0st skrev:
Clain skrev:Jag är lite nyfiken på den här, kan någon som har läst den svara på om det är mycket sprängskisser mm med i den?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar ja! Men försök få tag på en original eller en från england på eBay! Har ägt 2 stycken genom åren och dum nog skickat med dem då jag sålt kojorna. :/
Borde det inte vara exakt "samma" bok översatt till Svenska? Den ovan, som Dalhems säljer alltså.


Hittade även denna i varierande skick på ebay men även som nytryck efter litet googlande, verkar vara nytryck av den 9'e utgåvan (AKD 4935) från ca 1976.

Mini Workshop Manual 1959-1976 (inc. Australian supplement) (Finns även på Adlibris och utan AU tilläg om man så vill)
Austin mini 1000, MkIII -74
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: VERKSTADSHANDBOK!!!!

Inlägg av Cooper-74 »

Verkstadshandboken från Dalhems är en kopia (åtminstone mitt exemplar) på den svenska sådan ämnad för BMC verkstäder och är mycket bättre än Haynes variant, åtminstone till din koja.
Har dom sån så köp!
Kanhända det till och med beskrivs hur man renoverar en koja-automatlåda i den?!!

Haynes har där elsystemen till nyare kojor finns med som Spi och Mpi.

Men dom äldre där det fortfarande är Lucas komponenter krånglar sällan elsystemet om ingen varit i och klippt och klistrat.
Att kolen tar slut är knappast Joseph Lucas fel.. :lol:
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar