Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Då har man varit inne och fått domen !!!
dom gratulerade mig för et fint arbete och det ända som är kvar nu är tändnings inställningen , och det va just där det sket sig om man säger så.
För hög CO och HC halt fick jag men annars INGET jippi jag är glad som en speleman!!
Lite historia .. BIlen jag köpte hade inget i sig bara ett rulande rostigt ( ordentligt ) chassi!
Men i garaget hade jag en rover cooper som va lika rostig den ,
då fick jag för mig att rostlaga min BMC 850 Austin De Luxe , efter mycket svetning och många nya plåtar fick den en ny lack , sen flytta jag över bromsar och motor från min Rover till Austinen ,, så idag blev den godkänd med min 93 a motor i på 63 hästar och insprutning, och ALLT har jag gjort själv med hjälp av Haynes bok DET tycker jag är häftigt , känslan är iaf helt otrolig får jag säga
men nu återstår iaf att få täningen inställd vilket jag inte kan men det har jag tid till på onsdag så då får vi se hur den går därefter, men jag tycker det känns som den får förmycket luft ??
så frågan är ,, Kan man ställa luft tillförslen ? och hur ?
jag har K&N filter på den men satt på orginal burken idag när jag besiktiga för att jag villa att vacum slangar och så skulle va korrekta.
har ni några tips? nr två är , kylaren som har elfläkten i skärmen , den har jag inte fått till att gå igån av sig själv utan fått koppla in den med en vippstömbrytare , men tempgivaren inne i kupen rör sig knappt !??
så om ni har tips ge mig gärna det
dom gratulerade mig för et fint arbete och det ända som är kvar nu är tändnings inställningen , och det va just där det sket sig om man säger så.
För hög CO och HC halt fick jag men annars INGET jippi jag är glad som en speleman!!
Lite historia .. BIlen jag köpte hade inget i sig bara ett rulande rostigt ( ordentligt ) chassi!
Men i garaget hade jag en rover cooper som va lika rostig den ,
då fick jag för mig att rostlaga min BMC 850 Austin De Luxe , efter mycket svetning och många nya plåtar fick den en ny lack , sen flytta jag över bromsar och motor från min Rover till Austinen ,, så idag blev den godkänd med min 93 a motor i på 63 hästar och insprutning, och ALLT har jag gjort själv med hjälp av Haynes bok DET tycker jag är häftigt , känslan är iaf helt otrolig får jag säga
men nu återstår iaf att få täningen inställd vilket jag inte kan men det har jag tid till på onsdag så då får vi se hur den går därefter, men jag tycker det känns som den får förmycket luft ??
så frågan är ,, Kan man ställa luft tillförslen ? och hur ?
jag har K&N filter på den men satt på orginal burken idag när jag besiktiga för att jag villa att vacum slangar och så skulle va korrekta.
har ni några tips? nr två är , kylaren som har elfläkten i skärmen , den har jag inte fått till att gå igån av sig själv utan fått koppla in den med en vippstömbrytare , men tempgivaren inne i kupen rör sig knappt !??
så om ni har tips ge mig gärna det
- Bilagor
-
- Eleanor med sin gryma front ;)
- bild buppe.JPG (34.87 KiB) Visad 8877 gånger
-
- 719 kilo vägde Eleanor i på ;)
- bild vikt.JPG (43.14 KiB) Visad 8877 gånger
- silverbullet 96
- Inlägg: 666
- Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
- Ort: Stehag
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Shouldnt the avgasreglar be tested as a 850 de luxe?
Anyway, I have become quite familiar with the SPI system over my 3 years owning one! When it works it is great but otherwise!!!!
My first advice would be to check all the vacuum pipes and their connectors. There must be no holes or splits.
Did you say you have a K&N cone filter on the car? That requires one of the vacuum pipes to be blanked off.
Anyway, I have become quite familiar with the SPI system over my 3 years owning one! When it works it is great but otherwise!!!!
My first advice would be to check all the vacuum pipes and their connectors. There must be no holes or splits.
Did you say you have a K&N cone filter on the car? That requires one of the vacuum pipes to be blanked off.
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Skulle det där vara en 68:a ????
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Jag har ett KN filter men har inte satt på det ännu, ja den röda vacuum slangen måste man strypa när man sätter på det.
eftersom den har en nyare motor så måste den klara avgas kraven.
Ja det är en - 68 i grunden faktiskt. Det enda jag tycker är
Synd är att dom utanpåliggande gångjärnen va borta så jag satt på roverns dörrar på den.
eftersom den har en nyare motor så måste den klara avgas kraven.
Ja det är en - 68 i grunden faktiskt. Det enda jag tycker är
Synd är att dom utanpåliggande gångjärnen va borta så jag satt på roverns dörrar på den.
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Heemini: blev lite glad faktiskt av din fråga
Min vision va faktiskt att få den till se utt som en "ny" koja och inte som en från 1968
Det kommer nog poliserna tycka när dom sk bötfälla mig för att jag inte använder bälte hehe
Min vision va faktiskt att få den till se utt som en "ny" koja och inte som en från 1968
Det kommer nog poliserna tycka när dom sk bötfälla mig för att jag inte använder bälte hehe
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Det är nog inte bara poliserna som kommer att undra Men grattis till din reg-besiktning!
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Är det något "fel" på min bil tycker du?
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Absolut inte!!!!!
Det är bara det att vanligen går förvandlingen åt andra hållet, dvs att få en nyare bil att se äldre ut.
Och eftersom din 68 ser precis ut som en 90-talare så kommer nog fler än polisen (kojavänner alltså) att undra.
Det är bara det att vanligen går förvandlingen åt andra hållet, dvs att få en nyare bil att se äldre ut.
Och eftersom din 68 ser precis ut som en 90-talare så kommer nog fler än polisen (kojavänner alltså) att undra.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Jo jag vet men jag ville ju inte följa strömmen utan göra tvärtom .
Och jag tyckte jag lyckades riktigt bra ( inte kostnadsmässigt om min fru får säga sitt men men )
Och jag tyckte jag lyckades riktigt bra ( inte kostnadsmässigt om min fru får säga sitt men men )
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Grattis till regbesiktningen men framför allt till ett fantastiskt jobb att förvandla en rostig MK2 till denna fantastiska skapelse på endast tre månader med hjälp av en Haynes verkstadshandbok
Men som sagt det ser inte ut att vara många MK2 delar kvar
Viken framvagnsbrygga använde du MK2 eller MK6?
//Thomas
Men som sagt det ser inte ut att vara många MK2 delar kvar
Viken framvagnsbrygga använde du MK2 eller MK6?
//Thomas
- blacksaabrules
- Inlägg: 353
- Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
- Ort: Öland
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Grattis till ett snyggt och annorlunda (eller inte) bygge, kul variant.
Intressant att få veta vikten på en standard koja, då blev alltså inte min så väldans "överviktig" i min version.
Glöm inte bort att kontrollbesikta bilen också, så du får köra i 2 år med bilen.
/ Erik
Intressant att få veta vikten på en standard koja, då blev alltså inte min så väldans "överviktig" i min version.
Glöm inte bort att kontrollbesikta bilen också, så du får köra i 2 år med bilen.
/ Erik
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Framvagnsbryggan fick jag självklart ta från Rovern.
Kontrollbesiktning gjordes med men som jag skrev blev det ju underkänt pga CO och HC halt ,
Men vad kul att ni tyckte det blev bra ! Kul med stöd på ett hundkoje forum !?!?
Kontrollbesiktning gjordes med men som jag skrev blev det ju underkänt pga CO och HC halt ,
Men vad kul att ni tyckte det blev bra ! Kul med stöd på ett hundkoje forum !?!?
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Ok då blev det säkert en hel del modifieringar på fjädertornens infästningarEleanor skrev:Framvagnsbryggan fick jag självklart ta från Rovern.
//Thomas
- silverbullet 96
- Inlägg: 666
- Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
- Ort: Stehag
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
It is certainly a different approach to styling a mini, most try to make them look older (me).
I wondered about the mk3 > boot lid and the Mk3 > rear lights. I would have kept the older ones, but thats is what is great with minis, you can make them your own.
And if you can have a "modern" mini and skip the tax, pay next to nothing in insurance and have the hassle of only going to SBP every two years, even better.
I wondered if you fitted the catalytic convertor from the SPI (might be the issue)
I wondered about the mk3 > boot lid and the Mk3 > rear lights. I would have kept the older ones, but thats is what is great with minis, you can make them your own.
And if you can have a "modern" mini and skip the tax, pay next to nothing in insurance and have the hassle of only going to SBP every two years, even better.
I wondered if you fitted the catalytic convertor from the SPI (might be the issue)
Re: Äntligen!Regbesiktining avklarad ;)
Ja det är en - 68 i grunden faktiskt. Det enda jag tycker är
Synd är att dom utanpåliggande gångjärnen va borta så jag satt på roverns dörrar på den.