Vilken effekt kan jag tänkas ha?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
martin.hejdesten
Inlägg: 23
Blev medlem: 11 april 2005 kl. 14:08
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Vilken effekt kan jag tänkas ha?

Inlägg av martin.hejdesten »

Hej.

Köpte en renoverad motor nyligen. En 1275 cc som är borrad till 1298 cc. Har dessutom hittat och skruvat dit dubbla förgasare. Hur många hästkrafter kan en sådan kombination (motor/förgasare) ge?

Kan inte värst mycket om motorer i övrigt, men lyckades riva hela motorn för att byta till rätt kolvringar. Förre ägaren till motorn satte dit standardringar :( Jag och farsan har pilllat och läst både engelska och svenska böcker... Häromdagen väcktes den ur sin Törnrosasömn. Testkörde genast och värst vilket klös. Pigg som en mört! Hur många hk kan den ha?

Allt sitter på en MkII från 1975, med 6x13 Superlitefälgar och tillhörande lågprofildäck och skärmbreddare. Snygg och... snabb.

Martin
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Vilken effekt kan jag tänkas ha?

Inlägg av Litenmentuff »

du kan alltid kolla på denna sida och sen kolla din 0-100km/h tid och jämföra med dessa org bilars tider och se ungefär vart du hamnar så får du ett hum om effekten om nu din hastighetsmätare fungerar drägligt.


http://www.miniresource.com/performance.php
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Re: Vilken effekt kan jag tänkas ha?

Inlägg av G13B »

60-70 kusar 8)
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Vilken effekt kan jag tänkas ha?

Inlägg av crowan »

Jag har bänkat min med ungefär samma setup, vassar kam dock och fick ut 75 hästar. Så gissningen på 60-70 känns rimlig.
clubman 1330
Skriv svar