Damasker :/

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Damasker :/

Inlägg av Gerry »

Nu ska vi se om forumet lever :)

Just nu kommer jag inte alls överens med min koja...
För varje sak som jag fixar så kommer det något annat som behöver fixat och just nu skulle jag hellre få lite belöning med skoj körning istället för mer garagetid.

Besiktningen tyckte att CO -halten var lite för hög, så när jag skulle tillbaka för ombes. så delar avgasröret sig från grenröret ett par hundra meter från stationen. RIDÅ. Bara att vända hem igen.. 
Och som om det inte räckte, så ser när jag ska kryper under och fixar det, att det kommit någon liten klutt med kladd på golven.
Hmm, vad nu?  Självklart hittar jag ett litet hål på yttre damasken på vänster sidan.

SUCK. Jag gillar generellt inte at riva isär bromsar, för det slutar alltid med att det dyker upp mer saker som ska bytas.
Dessutom vill jag helst inte att samma klant som förmodligen monterande den där senast ger sig på samma jobb igen (d.vs. jag).
Men, det här forumet kommer in!
Jag behöver helt enkelt pepp & en bra guide (med bilder) på HUR jag ska göra för att byta den på enklaste / effektivaste sätt.


Mini 1000 -77 med trumbromsar runt om.
:meck:
 
 
Lalle-Man
Inlägg: 80
Blev medlem: 15 juni 2013 kl. 13:17
Ort: Karlstad

Re: Damasker :/

Inlägg av Lalle-Man »

https://www.youtube.com/watch?v=E6jRt8NiRt8

Har kollar på dehär klippet några gånger och tycker den förklarar de mesta rätt bra.
Han har förvisso skivor men det kanske kan ge lite inspiration :)

Delarna från England kostar inte många hundralappar men frakten (leveranstiden) verkar va lite mer besvärligt om du kör med billigaste alternativet
Byt båda sidor så slipper du oroa dej att höger sida går sönder kort därefter :)
 
 
Skriv svar