MG1300 kylare i Clubman?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

MG1300 kylare i Clubman?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Jag kom över en jäkligt fräsch MG1300 kylare och tänkte i ren "old school" anda låta montera den i min Clubman. Historiskt sett gjordes detta på 70/80-talet, och allmänt känt för kortnos var att vederbörande antingen fick banka ned främre/övre del av kylaren alt. fimpa ett lite hål i huven för att kylaren skulle få plats! (såg det sistnämnda i början av 90-talet) Nu har jag ju en Clubman vilket erbjuder lite mer "space" och undrar således ifall det är någon här som gjort dylik?
Bild

Jag testade att måtta in kylar-hållaren både utan och med kylare. Ganska taskig bild, men jag upptäckte att kylaren tar i där innerskärm möter frontplåt i nederkant (gul pil) Att göra ett "mindre ingrepp" där är inget jag skulle lipa över då jag ändå måste byta frontplåt/skärmar i framtiden.
Bild

Overkill, nostalgi-tripp? Jo jag kan förstå att detta uppfattas som onödigt jobb fastän det skulle vara enklare att köpa en ny kylare och bara montera dit! Fast liite fränt är det ju ändå!? :wink:
Användarens profilbild
mini1275gt
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 april 2005 kl. 09:44
Ort: Skara
Kontakt:

Re: MG1300 kylare i Clubman?

Inlägg av mini1275gt »

Jag hade i min GT länge, du måste flytta in den typ 2cm närmare kylet så spacern mellan pumpen o fläkten skall bort, sedan få du inte plats för ventilationssystem kröken.
Visst fungerar det men själv bytte jag ut den mot en Fletcher ALUkyl som huddersfield säljer som kit med silikon slangar(givetvis valde jag svarta!;))
//Fredrik
Skriv svar