Oljeläckage

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
ippo
Inlägg: 7
Blev medlem: 7 oktober 2016 kl. 22:27
Ort: BÃ¥lsta

Oljeläckage

Inlägg av ippo »

mini22.jpg
Hej,

jag har nyligen köpt mig en hundkoja (min första). Redan efter första natten i garaget så upptäckte jag en ganska stor oljeläcka... :(

Bifogar ett par bilder, någon snäll som kan berätta vad packningen heter och kanske bra tips på en verkstad i Sthlm/ Uppsala område?

Tacksam för svar
Bilagor
mini3.jpg
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Oljeläckage

Inlägg av Cooper-74 »

Först bör du rengöra/motortvätta för att lättare se exakt var oljan kommer ifrån.
Runt drivaxlar och där växelstången går in i växellådan brukar det läcka.
Det här: http://www.minispares.com/product/Classic/MSSK050.aspx hjälper till att reducera mängden som kan smita ut längs växelstången, i bästa fall (oftast) slutar det läcka helt. Just där..
Men har man köpt en koja bör man nästan ha bott under huven på andra bilar ett tag, för det blir en del :meck:
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Oljeläckage

Inlägg av Cooper-74 »

Å förresten!
Några få oljedroppar hängande under motorn som på din bild hade då jag inte tagit så allvarligt.
När du har en 5" pöl på garagegolvet efter att ha startat och kört ut/in bilen igen, då...... :(

(5" = fem tum, alltså cirka 12,5cm :wink: )
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar