Problem med kopplingen

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Minimicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 augusti 2013 kl. 20:06
Ort: Kramfors

Problem med kopplingen

Inlägg av Minimicke »

Har problem med kopplingen på en av mina kojor. Även om kopplingen är nedtryckt helt drar bilen och går iväg. När jag ber någon trampa ner kopplingen så går armen ut men den tappar trycket och returnerar så det är ju inte så konstigt att jag har problem. Har försökt lufta och inte är det mycket bromsväska som kommer ur nippeln. Jag börjar tro att det är slavcylindern alternativt huvudkopplingscylindern, kan man på nåt enkelt sätt lista ut vilket eller kan det vara nåt annat? Det gnisslar låter som att slavcylindern går tungt så kanske är det den då?
pickupen
Inlägg: 65
Blev medlem: 13 januari 2013 kl. 00:59
Ort: Kalmar

Re: Problem med kopplingen

Inlägg av pickupen »

Har du inget synligt oljeläckage är det nog huvudcylinden som läcker internt. Hade det varit slaven hade du sett det.
dwarfie69
Inlägg: 189
Blev medlem: 8 augusti 2011 kl. 21:10
Ort: Umeå

Re: Problem med kopplingen

Inlägg av dwarfie69 »

Glöm inte att byta slangen... de kan vara slut... de sväller igen innuti. Bra att göra det så man slipper problem i framtiden... när du ändå håller på å ska lufta.☺.
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Problem med kopplingen

Inlägg av RAINIER »

Din huvudkopplingscylinder läcker invändigt.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Problem med kopplingen

Inlägg av Hollywood Vampire »

Jag tycker mig skönja, och vilket jag själv erfarit; Imploderad slavcyl.slang är vanligt förekommande. Det är ju knappt någon prisskillnad på en stålomspunnen slang emellan förgrening och slavcylinder.. Finns även en one-piece som går från huvud/kopplingcyl direkt till slavcylinder! ;)
Bild
Minimicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 augusti 2013 kl. 20:06
Ort: Kramfors

Re: Problem med kopplingen

Inlägg av Minimicke »

Det kanske är lika bra att byta ut alltihop på en gång när man ändå börjar. Slavcylindern är förvisso torr men när man ändå börjar.
Skriv svar