Primärdrev skillnad?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Primärdrev skillnad?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Körde lite manchet-jobb i garaget ikväll! Upptäckte att det är skillnad på PRE A+ org. snedskuret primärdrev och eftermarknads (Minisport) rakskuret?
När jag ska knacka dit den smala brickan, titulerad DUSTSHIELD via sprängskiss från Somerford, som ligger dikt an mot kuggarna så saknas det matrial på det rakskurna jämfört med det snedskurna??
Nämnda bricka bokstavligen trillar ned på det rakskurna drevet och ligger och skramlar där aningen irriterande, jämfört med det snedskurna vilket jag måste knacka dit...?

Första tanken var; Är det ett A+ drev? Men efter att jag kollat bilderna via Minispares så förekommer både A+ o c h Pre A+ plus med samma utformning vare sig rak eller snedskurna så som jag har på mitt rakskurna.. Förbryllande? Kolla bilderna nedan på mina drev från ikväll:

Rakskuret "urfasat" VS Org. "solid"
Bild

Nämnda bricka ditkastad och ej fixerad VS Org. monterad & fixerad
Bild

Närbild på skillnaden
Bild

Förenklad fråga till min undran: Behövs denna bricka eller DUSTSHIELD utöver http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search som jag kommer montera??
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Primärdrev skillnad?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Fyller i ett svar på min egna fråga! Fick till min kännedom från säker källa att den metallring, även titulerad Dustshield
inte behövs och än mindre följer med om du ex.vis köper nytt primärdrev. Vare sig Pre A+, A+, rakskuret eller snedskuret!
Skriv svar