Offset bussningar vipparmar?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Offset bussningar vipparmar?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Kikar runt lite på nätet kring det här med offset bussningar till org. pressade vipparmar som härrör 998cc.
Bild

Pressade original vipparmar ska enl. uppgifter ligga på 1.25:1 i ratio, men med offset-bussningar ska man kunna öka till närmare 1.3:1 ratio(?)

Råder tvivel runtom i världen när jag försöker hitta fakta kring detta! Någon här som sitter på erfarenhet och info?

Tilläggas att jag överväger använda dylik till mitt 998cc Cooper / 12G295 trimprojekt
Thomas
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 april 2010 kl. 15:34
Ort: Gothenbourg

Re: Offset bussningar vipparmar?

Inlägg av Thomas »

Tjena Magnus, passar inte 1275cc pressade vipparmar till 998cc? Tror pressade 1275cc vipparmar ligger runt 1:3 menar jag såg det i (How to modify your mini) som alltid ligger i eller under sængen. Keep on!
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Offset bussningar vipparmar?

Inlägg av Cooper-74 »

Ur How To Modify: "kan ge upp till 8% ökat ventillyft om de används ihop med 1300 vipparmar"
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Offset bussningar vipparmar?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Tack! Då blir det en 1300 brygga!

Flerstegs-raket på detta; modifieringar, schims? 1300 brygga mot en 998cc 12G295 topp?
Thomas
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 april 2010 kl. 15:34
Ort: Gothenbourg

Re: Offset bussningar vipparmar?

Inlägg av Thomas »

Magnus, om du inte har How to... så skaffa den! Massa rockärms tricks som Vizard hjärtligt delar med sej av.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Offset bussningar vipparmar?

Inlägg av Hollywood Vampire »

Ja, jag tänkte snarare om det finns erfarenheter här på forumet tillika dela detta här, så flera kan ta del av detta! :) Lite av ett forums "vara icke vara"

Självklart har jag några av Vizard böckerna! ;)


Apple Departement
Skriv svar