Startproblem/verkstad

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Startproblem/verkstad

Inlägg av Fekkeman »

Har lite problem med att få igång bilen, jag vill minnas att den gick varm på ett par cylindrar innan jag ställde av den för säsongen samt att det verkar som att fördelaren vridit sig ur läge. Rädd för att jag kommer att skruva bort mig i min jakt på att få igång den, så min fråga är: Är BSCC de som kan mini bäst i Skåne? för snart har jag tröttnat på att den bara står och samlar damm.
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Startproblem/verkstad

Inlägg av Crona »

Kolla även med English Car Care i Lödde http://www.englishcarcare.com/ inte billigast men erfarna och seriösa.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Startproblem/verkstad

Inlägg av silverbullet 96 »

I can highly reccomend Steve and his staff at English car care as Crona says not cheap ( circa 800 per hour)
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Startproblem/verkstad

Inlägg av Fekkeman »

Ok tack, håller på att överväga om att antingen lämna in den och se om de kan fixa den, alt sälja/Byta mot något roligt i mcväg och låta någon annan med ett brinnande intresse ta över.
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Startproblem/verkstad

Inlägg av Fekkeman »

Sådär ja! Efter elva sorger och fyrtiotre bedrövelser gick den lille rackarn äntligen igång. Det jag gjorde på webern innan jag bytte tillbaka från försöket med SU förgasarna var att jag hade bytt nålventilen och ställt om flottörerna, plockade tillbaks den gamla nålventilen (som inte var så sliten som jag inbillat mig) idag och justerade till flottörerna. Fanskapet startade med en gång! Braaap braaaaap! :rivstart:
Skriv svar