Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Nyheter och övrig information som berör forumet
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av John Doe »

Hejsan alla!

Eftersom forumet ständigt växer med nya medlemmar och vi gör allt jobb på vår egen fritid, men även på vår arbetstid. :wink:
Så måste vi ibland ta bort, men även lägga till nya funktioner osv.

Då jag tidigare efterlyst förändringar men fick NOLL förslag, så jobbar vi i admingruppen efter våra egna önskemål och förbättrar det vi ser kan förbättras. En av dessa var reglerna som Ubba skrev då forumet startades, som dessvärre Inte mottogs med några varma känslor... Konstigt kan tänkas, då reglerna är en exakt 1:1 kopia av hans regler förutom att de är omskrivna till en mycket liten del.

Reglerna har varit borttagna från forumet då jag sökt en förbättring runt detta, samt hur vi ska kunna underlätta för Er medlemmar när det kommer till Salutorget.

Det är synd att vissa inte gillar de förbättringar vi gör här på forumet. Men man kan inte vara alla till lags när det kommer till Nordens största forum för Hundkojor. :wink:

Hälsningar
Pontus
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av minijanne »

Det behöver ju inte vara så att alla medlemmar på forumet är tråkiga och oengagerade bara för att det inte väller in förslag på förändringar. Det kan ju faktiskt vara så att det funkar rätt bra som det gör - all förändring är inte av godo. Man ska också ta hänsyn till den totala frånvaron av klagomål - och vad gäller Administratörernas engagemang råder det nog ingen tvekan om att det uppskattas av samtliga på forumet!

Jag vet inte vad det är för regeländringar du talar om men jag vet att den senaste större förändringen av forumfunktionalitet var "uppstädningen av projekttråden" - det förslaget röstades bort av 63% av de som röstade. VIlket kanske ger vid handen att man kanske skulle ta för vana att fråga medlemmarna innan man gör drastiska förändringar och att omröstning är en bra metod.

Jag blir vidare lite förvirrad av det första du skriver om att forumet växer och ni gör allt arbete ideellt och på arbetstid. Man behöver väl inte ändra nåt bara för att forumet växer (möjligen back-end men det berör väl knappast forumbesökaren) snarare tvärt om - om antalet besökare växer är det väl ett tecken på att forumet funkar som det ska.

Angående regler för salutorget tycker jag du gjort ett bra jobb (http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=19&t=8919&p=47398#p47398) :lol: !
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av Crona »

Forumet fungerar bra och har en bra stämning, av de forum jag besöker så är detta det med absolut minst personangrepp och andra påhopp.

Men om jag nu skall tycka något om reglerna för salutorget så tycker jag ändring var onödig, vad gör det att det blir lite diskussion även i dessa trådarna??

Jag sabba själv en salutråd men det ena gav det andra http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=15&t=9011 och det är ju lite tjusningen med ett diskussionsforum och jag tror knappast att det minska intresset för delarna :roll:

Sen tycker jag även att det är tramsigt att bilarna måste vara besiktigade för att få vara med i galleriet :evil:
Så nu har ni fått några synpunkter :wink:


//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av heemini »

Måste de vara besiktigade för att vara med i galleriet??????
Det var bland det larvigaste jag hört!
Då har vi ju säkert missat massor av fina race-kojor och utdragna projekt.
Skärpning ADMIN !!!
Och ta bort den inledande tråden om prylar från hundkoja.com på förstasidan. Det blev ju inget av det (heller)......... :twisted:
Vad jag tycker om ändrande för ändrandets skull har jag redan tagit upp med Kirill................
GOD JUL !
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av crowan »

Det är klart de inte behöver vara besiktigade. Jag ska plocka bort den formuleringen. Ibland går det lite snabbt.

Hoppas ingen tagit illa upp och att vi kan hålla den trevliga ton som vi alltid har haft här på Hundkoja.com
clubman 1330
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av heemini »

Instämmer, Crowan!
För precis som Crona och du säger, så är tonen och stämningen på detta forum fantastisk jämfört med många andra! :D
God Jul!
Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av Crona »

crowan skrev:Det är klart de inte behöver vara besiktigade. Jag ska plocka bort den formuleringen. Ibland går det lite snabbt.
Hej,
Besiktigad var min tolkning av texten jag fick från admin när jag inte fick ha min Moke i galleriet "Tyvärr så får endast rullande objekt vara med i MiniGalleriet" då den faktiskt idag står på hjul och kan rullas :wink:

På tal om hjul, Go Hjul poo er alla :D :D

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Förtydligande rörande reglerna för Salutorget!

Inlägg av Crona »

crowan skrev:Det är klart de inte behöver vara besiktigade. Jag ska plocka bort den formuleringen. Ibland går det lite snabbt.
TACKAR nu har jag också fått bil i profilen :P :P

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Skriv svar