Trollhätte turbo

Nyheter och övrig information som berör forumet
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Re: Trollhätte trubo

Inlägg av tellskog »

DennisRoth skrev:Grymt snygg koja. Väldigt imponerad av ditt bygge. Hoppas man får se den till sommaren. Var bor du?



En liten fråga.



Skärmbreddarna är otroligt snygga, och funderar på att göra något liknande med min koja. Hur gör jag för att få det så snyggt som på din?





MVH Dennis


Jag bor i Trollhättan och ska försöka ta mig ner till Halmstad i sommar om bilen hinner bli klar...



Skärmbreddarna är vanliga sportspack breddare som är kapade till önskat utseende.
Hälsningar

Henrik Tellskog

Mini 1293 Turbo -75
Husaberg 650 SuperMotard -03
Anders86

Inlägg av Anders86 »

jaha...
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

Hej hoppa alla miniacs !



Det händer inte mycket i garaget just nu, men lite knep o knåp har hunnits med. Nya grenröret och avgasdelen till turbon har plasmabesprutats, nya däck inhandlats. För närvarande håller ny el i hela bilen dras så det blir frächa ledningar.



Plasam besprutning



Bild



Nya däcken, Yokohama A048 175/50 * 13



Bild
Hälsningar

Henrik Tellskog

Mini 1293 Turbo -75
Husaberg 650 SuperMotard -03
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

En liten fråga... Vad blir de för bättre om man Plasma besprutar grenrör och turbo?? är de för värmen eller? Och vad kostar sånt? låter dyrt tycker jag :?
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

hemskt synd att man inte sett denna ute i stan,bor ju här oxå! :)

inte du som har en gammal koja med takbox eller? ;)

den har ja spanat in..hehe
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

"Koja med takbox", den såg jag när jag var i Trollhättan för någon vecka sedan!

Jag har en bild hemma påd en bilen, jag skall tanka upp den när jag kommer hem :)



Han/hon hade gjort en snygg lösning för att åtgärda den dåliga defrosterkapaciteten, ett rör från värmepaketet upp mot rutan :lol:



/medlem i den numera avsomnade lokalavdelningen MCS Trollhättan... som faktiskt hade en lite reunion för några veckor sedan, därav Trollhättebesöket

:D
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

DirtBag skrev:En liten fråga... Vad blir de för bättre om man Plasma besprutar grenrör och turbo?? är de för värmen eller? Och vad kostar sånt? låter dyrt tycker jag :?


Tanken med plasma besprutningen är att slippa dom fula värmebandagen. Alltås fungerar plasmat som en värme barriär samt att du får upp arbetstemperatur i grenrör turbo mycket snabbare. Vad det kostar vet jag inte, men tror det är dyrt. Är nämligen så att min farbror jobbar på Volvo flygmotor här istan så han fixa det för en tårta :D .
Hälsningar

Henrik Tellskog

Mini 1293 Turbo -75
Husaberg 650 SuperMotard -03
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

johnson skrev:hemskt synd att man inte sett denna ute i stan,bor ju här oxå! :)

inte du som har en gammal koja med takbox eller? ;)

den har ja spanat in..hehe


Att du inte har sett den beror inte på att du ej vart uppmärksam nog utan att den inte rullar på vägen än... men den som väntar på nått gott. Koja med takbox har jag totalt missat, så jag är inte ägare till den.
Hälsningar

Henrik Tellskog

Mini 1293 Turbo -75
Husaberg 650 SuperMotard -03
Skriv svar