13" fälgar hittade

Kategoriregler
* Endast delar till Hundkojan.
* Inga registreringsbevis, "bil utan kaross" eller liknande.
När du köpt eftersökt del, skriv "KÖPT" i rubriken så tar vi bort den. Automatisk rensning sker när annonsen är äldre än 80 dagar.
Användarvisningsbild
KristerOlsson

13" fälgar hittade

Inlägg av KristerOlsson »

Minst 2 st 13" fälgar köpes. Skall användas vid körning i rullande landsväg så det gör inget om de är fula bara de är rätt i i mått.
Kan också tänka mig att hyra några månader om någon har sin bil i en längre renoveringsfas och inte kommer att köra de närmaste månaderna.

Senast redigerad av 1 KristerOlsson, redigerad totalt 1 gånger.

minimini

Re: 13" fälgar

Inlägg av minimini »

hej
ser du också är från skåne.
vart ska du bänka
TURBO ROCKS..
henriks bygg

Användarvisningsbild
KristerOlsson

Inlägg av KristerOlsson »

Hej!
Jag har hittat några olika alternativ. Ett är TG Motor i närheten av Häckeberga utanför Genarp. Hans landsväg har "satt sig" så han vet att 10" däck är för små. Inriktningen på hans verksamhet är historisk racing så han har rätt typ av kunskaper för hundkoja så jag vill helst åka dit.
Ett annat ställe jag har goda referenser för är PSImotor i Ängelholm som tror att de klarar kojor trots att det är modernare bilar och ECU-mappning som dom normalt jobbar med. Men jag har inte fått ett rakt svar att de kört kojor med 10" fälgar på sin rullande landsväg.
För att ha större sannolikhet att lyckas vart jag än kommer att åka så vill jag fixa 13" fälgar som man kan maxa hjuldiametern med rätt däck så det fungerar utan att bli hängande på underredet i bromsbänken.

minimini

Inlägg av minimini »

tg motor låter precis som han jag behöver, jag har en nyrenoverad volvo b18 som behöver lite bestyckning av förgasare.
häckeberga är inte så långt ifrån mej, så det ju kanon
tack för att du svarade o lycka till i jakten på 13 tums fälgar
du kan ju prova titta här dom har billiga stålfälgar
https://www.tyrelia.com/falgar-plotfalgar-c-24_166.html
TURBO ROCKS..
henriks bygg

Cooper-74

Re: 13" fälgar hittade

Inlägg av Cooper-74 »

Mäta effekten kan många göra, samt se om du har någorlunda rätt bränsleblandning.
Du kan ju själv montera in en lambda-mätare + sond för att kolla blandningen.
.
Ingen aning om TG Motor kan något om SU förgasare. Väldigt få i Sverige kan sånt, kan krävas test av många olika nålar samt kanske aven av fjädrar.

Psi motor lär nog inte kunna ställa in några SU men är duktiga på sina egna EMU insprut.

Hade nog skickat dig till BJ Teknik & motor mellan Östra Ljungby och Munka Ljungby, Jimmie har åtminstone grejat lite med förgasare även om han föredrar MAXX ECU insprut (ni kan läsa om en Volvo han mappat till 564whp i senaste Bilsport)
Rätt övertygad hans brombänk ska klara av 10" hjul.
Kommer att testa det själv inom en snar framtid 😉

Vet att Silverbullit här på forumet körde sin koja i bänk hos Marco Garver, men minns inte vad hans firma heter eller om den finns i Malmö eller LA (Landskrona) nästan säker på att det gjordes med 10" hjul..?
Kanske säkrast du läser hans projektråd om hans 16 ventis 1380cc bygge for mer information om detta.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!

Skriv svar