Hur säker är en hundkoja ?

Motorrelaterad underhållning
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Hur säker är en hundkoja ?

Inlägg av mojoman »

rätta mig om jag har fel angående filmen. Men vid 38mph (runt 60km/h) så har hela motorn inne i kupen :roll:

krocktest av en koja i början av filmen..............vill inte ens veta vad som händer vid 60mph (ca 100km/h)

https://www.youtube.com/watch?v=PVTI4tXHGYE
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Hur säker är en hundkoja ?

Inlägg av Gerry »

Njaa, ska man krocka så finns det bättre bilar att sitta i!
En frontalkrock i 100km/h borde innebära liten risk att bli handikappad...

Tidigare hade jag en Porsche-kombi (VW Caravelle T3) som vi hade till skidresor och det är lite samma sak där.
Inget man vill krascha med.
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Hur säker är en hundkoja ?

Inlägg av Cooper-74 »

När Mk7 kojan kom med airbag dvs 1997 gjordes krocktest för att se hur säker den blivit.
Gick tydligen inte separera krockdockorna från bilen efter testet..

Men kojan har till skillnad från de flesta moderna bilar " aktiv säkerhet" när andra har passiv.
Föraren vrider helt enkelt på den stora runda grejen framför sig och undviker elegant alla hinder och faror som kan finnas på vägen!
Enkelt va?!!
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Hur säker är en hundkoja ?

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hörde av en gammal kojekille att våra bila är bland dom säkraste i världen, speciellt om dom är bra trimmade.
Försök att träffa en liten skit som far runt som bara den :D
Som Cooper 74 skrev, vrid på ratten. Bra fart och bra väghållning, sen är det upp till föraren att undvika farorna.
( har själv krockat med en koja för en väldig massa år sedan, för små bromsar ) :D Blev bara plåtskador.

Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Skriv svar