Budget variant inredning

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
fryx
Inlägg: 43
Blev medlem: 17 december 2009 kl. 21:33
Ort: Ludvika

Budget variant inredning

Inlägg av fryx »

Hejsan, visserligen till en "storebror" ADO 16 men tänkte ge ett tips om man inte vill betala för omklädnad och byte innertak.
Om stolar/soffa är hela men blekta i skinnet/vinylen så går det utmärkt att måla om dom med skinnfärg!! innertaket som spricker sönder med åldern går att spackla med skinnspackel som man använder till skinnsoffor mm, jobbar själv i möbelaffär och vi använder ofta skinnfärgen till div fraktskador och kundjobb. Alla färger kan blandas och det är det som kan ta tid att hitta rätt nyans, Glansen läggs på efteråt för att få blank eller matt yta, :)
Bilagor
en målad en orginal
en målad en orginal
taket halft ommålat
taket halft ommålat
hatthyllan före ommålning och färgprovet
hatthyllan före ommålning och färgprovet
Användarens profilbild
Mini Maz
Inlägg: 316
Blev medlem: 7 februari 2007 kl. 17:56
Ort: Östersund

Re: Budget variant inredning

Inlägg av Mini Maz »

Snitsigt! Vart köper man produkterna?
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Budget variant inredning

Inlägg av heemini »

Är oxå intresserad. Mitt innertak är lite missfärgat av fukt runt karmen till soltaket. Det är helt så vill helst inte byta ut det.
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
fryx
Inlägg: 43
Blev medlem: 17 december 2009 kl. 21:33
Ort: Ludvika

Re: Budget variant inredning

Inlägg av fryx »

Då jag själv sitter i möbelaffär blandar jag själv med hjälp av "trollierilådan"
http://leathermaster46.kaigan.se/archiv ... %20box.pdf
Att blanda färg till ett innertak är enkelt, färgen kostar som en bra lackfärg och är vattenbaserad läggs på med bilsvamp enklast och flyter ut helt utan rinnigar, skulle tro att de flesta möbelaffärer eller bra skomakare kan hjälpa till och blanda, skulle tro att den burken jag håller i handen kostar ca 100.- med jobbet att få rätt kulör.(räcker till ett helt innertak och hatthylla mm). Jag kan också blanda till åt de som är intresserade - bara jag har ett prov att blanda efter. Leather Master Scandinavia i Göteborg säljer åt oss jag är inte säker på att privatpersoner kommer åt dom. Jag kan fixa om någon vill ha ,men färgerna kommer i 30 kulörer som sen blandas ihop, ingen brytfärg alltså.
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Budget variant inredning

Inlägg av heemini »

OK. Och underarbete? Tvätta rent med ex. målartvätt innan?
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
fryx
Inlägg: 43
Blev medlem: 17 december 2009 kl. 21:33
Ort: Ludvika

Re: Budget variant inredning

Inlägg av fryx »

Ja typ, använder ett medel som heter prefendo från samma företag som färgen, luktar nästan rödsprit,
har ibland fuskat och bara torkat rent med vatten o skinnrengöring, färgen har alltid fäst ändå
Skriv svar