Nyckel

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
MrJim
Inlägg: 28
Blev medlem: 1 oktober 2010 kl. 23:39
Ort: Kristianstad

Nyckel

Inlägg av MrJim »

Tja,

Ingen aning vad jag skulle lägga denna tråd då jag tycker att ingen passar.

För ett tag sedan så gick min nyckel av, men bara så själva plastbiten släppte så jag har kvar hela nyckeln. Jag har varit runt hos en del nyckelmakare men ingen har kunnat göra en ny nyckel till mig. En sa -vad fan är en mini cooper, är det en toyota eller?

Jag bor i solna så om nån vet nånstans i närheten man kan fixa en ny nyckel så skulle jag bli jätteglad.

Just nu har jag svetsat dit en bit av en volvonyckel så jag kan ha den i nyckelknippan och för att kunna starta bilen utan att använda en tång för att vrida runt den.
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Nyckel

Inlägg av Litenmentuff »

Jag kopiera min nyckel till min 70tals kojja på lokala nyckelverkstan här där jag bor dom lyckades iallafall göra en nyckel med hjälp av en av sina mallar dom hade även fast den inte var identisk så funka det.

men nycklarna kanske är mer avancerade på nyare hundkojjor?

kan vara värt ett försök.

dom ligger i veddesta centrum i barkarby.
dom lyckades även kopiera dörr nycklarna på min kojja med nån liknande mall :)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Nyckel

Inlägg av heemini »

MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Nyckel

Inlägg av minijanne »

Till en 98:a borde väl Rover ...kaske ha. Kolla med en roververkstad
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Nyckel

Inlägg av bulten08 »

janne rover har konkat för 5år sedan om du inte visste det så om det inte fanns på lager då så är det nog väldigt svårt att få fram en färdig kodad nyckel, kanske kan få fram ett nyckelämmne sen så var väl inte rover i sverige så specielllt insatta i hundkojan då dom inte sålde så många av rover mini men bästa stället som är rover som hållt på med hundkoja i stockholm är pikab men man kan nog lika gärna få tag på nyckelämne i hos british motor.
/Marcus

ps. då jag har jobbat på en roververkstad och den enda mini vi fick in köpte vi grejer på british motor
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Re: Nyckel

Inlägg av minijanne »

Jo, ja, jo jag vet att dom konkat men det var lite som du skrev som jag menade - en roververkstad...eller nåt för att få tag på ämnet altså.
freden
Inlägg: 89
Blev medlem: 1 september 2007 kl. 11:21
Ort: Stockholm, Kista/H.by/V.by/Spånga

Re: Nyckel

Inlägg av freden »

Har du fixat nyckeln? Kolla med Bromma Lås. Bra eller dåligt tips vet jag inte, men värt ett försök om du nu inte redan kollat med dem.

/freden
MINI 1000 -68
Användarens profilbild
MrJim
Inlägg: 28
Blev medlem: 1 oktober 2010 kl. 23:39
Ort: Kristianstad

Re: Nyckel

Inlägg av MrJim »

Ny bilnyckel kunde låspunkten i Sundbyberg göra åt mig, 140:-. Ska dit på mån och kolla om de kan göra dörrnyckel och tanklocksnyckel också, men det borde de ju lösa om de nu kunde fixa bilnyckeln.

Ang startspärr/larmdosa som det är på den modellen jag har så var det lite svårare att hitta någon som kunde ta fram en extra sådan, men efter en hel del sökande fick jag tag på Bromma bil & motor som håller på med bla Rover. De kunde beställa hem en startspärr/larmdosa till mig och det skulle kosta mellan 1100-1300:- att få den inkodad.
Så på måndag har jag tid hos dem så jag hoppas på att det ska fungera, för det är lite drygt att bara ha en uppsättning nycklar ifall man skulle tappa dem.
Skriv svar