Vad för stolar har ni i era kojor?!

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Vad för stolar har ni i era kojor?!

Inlägg av John Doe »

Jag gillar verkligen stolarna som sitter i bilen just nu, men då jag dessvärre råkade ut för en trafikolycka och skadade ryggen för flera år sedan så pallar jag inte med längre sträckor med pärlan innan ryggen klagar! Man sitter i en och samma ställning så nu funderar jag under vintern då jag ska rusta upp henne att byta stolar och även säkerhetsbälte (båda krånglar)! Så nu till frågan, hur ser bilprovningen på att man byter dessa och måste man besiktiga om den efteråt då man ska köra den igen?! Och hur lätt/svårt är det?!

Och vad ska jag isf byta till? Vill ha en skön stol för både förare och passagerare och ett säkert bälte för oss båda som INTE krånglar!

Tips, råd och sånt mottages hjärtligt :D
Senast redigerad av John Doe den 5 december 2007 kl. 18:34, redigerad totalt 1 gånger.
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

jag har två cobra monaco stolar i min och de klaga inte då när jag skulle bes min. nu flög jag ju på annat men ja...

men sätt i två polo gti stolar. Riktigt sköna och är inte så svåra att få tag i.
Behöver inte vara gti men de är ju helt klart skönare...
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Men tog du bort det gamla fästena och satte dit nya med stolarna eller använde du det gamla?! ;D
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Jag gjorde nya men använda fästena på balken till att fästa de främre fästena..
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Tog och ändrade topicen för jag behöver alla tips om vad ni har gjort och från vilka bilar ni har tagit stolarna :D
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jag har swiftstolar i min, o de är väldigt bra o bekväma o så! Men jag kan inte skicka bak dem hela vägen för då tar de i lådorna vid baksätet.
Kanske bara jag som satt dem lite långt ut iofs, men det går inte o få ihop dem mycket mer heller, har bara runt två cm mellan stolarna!

Så är det någon som har haft sådana stolar o fått tag på något smalare eller fått till nån annan lösning vore jag lite nyfiken! :)
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

har swiftstolar i min inga problem med att inte komma tillräckligt långt bak ca 7 cm mellan stolarna och farsan som 195cm tycker att ha sitter tillräckligt långt bak så jag inte vad du har lyckats med. på min ligger stolskenan framkant på stolen ligger precis bakom (nån mm) balkens framkant. enda problem jag hade var att jag hade rullbälten som satt framför lådorna bak men kunde byta till bältet mot ett som sitter inte i lådan då jag det fäste i min -77 men i min -75 finns det inte så får man sitta ca 5 cm längre fram./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
G13B
Inlägg: 431
Blev medlem: 18 januari 2007 kl. 09:24
Ort: Tanum

Inlägg av G13B »

jag har cobra monaco vinyl i min, lite klumpiga och i tyngsta laget…
fick dra ihop dom ca 3 cm mot mitten för att dom skulle gå fritt från buren
jag tog bort dom vanliga fästena och svetsade fast dom på baksidan av balken, men funderar på att sänka dom lite…
stolarna är jäkligt sköna, bra vinkel på ryggen och även riktiga män får plats…är dock en liten räka själv :D mycket stol för pengarna

Bild
Shot with Canon DIGITAL IXUS 65 at 2007-05-02
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

du har vinyl istället för tyg som jag har men håller med.Dom är sjukt sköna. Jag har ingen bur så för mig har det inte behövts några mod. på stolar eller bil mer än till fästena..

Tycker dock inte de är så tunga...lättare än många andra stolar...
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2034
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Inlägg av Hylsan »

johan_palm skrev:jag har två cobra monaco stolar i min och de klaga inte då när jag skulle bes min. nu flög jag ju på annat men ja...

men sätt i två polo gti stolar. Riktigt sköna och är inte så svåra att få tag i.
Behöver inte vara gti men de är ju helt klart skönare...
vilken årsmodell på polon??

/Hylsan
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

jag har från en 99 eller 00 i min, polo Gti colour consept blåa skinn recarosar
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

hej dubbelpostat.......JÄ...LA DATA
Senast redigerad av pickupkalle den 7 december 2007 kl. 22:57, redigerad totalt 1 gånger.
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

.dubbelpostat
Senast redigerad av pickupkalle den 7 december 2007 kl. 22:56, redigerad totalt 1 gånger.
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Ja har ett par gamla cobra, säkert från 70talet med egensytt överdrag haha.

Men man sitter dock rätt gött, fast å fint :P Dock överväger ja nya vid senare tillfälle...

Kan intyga om att swiftstolarna är rätt sköna, sen får du spana på elgringos grymt fina!! :shock:
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Hylsan skrev:
johan_palm skrev:jag har två cobra monaco stolar i min och de klaga inte då när jag skulle bes min. nu flög jag ju på annat men ja...

men sätt i två polo gti stolar. Riktigt sköna och är inte så svåra att få tag i.
Behöver inte vara gti men de är ju helt klart skönare...
vilken årsmodell på polon??

/Hylsan
Det går med alla årsmodeller men från 99 och upp är de snyggast...
Finns både skinn och textil...
Skriv svar