Strålkastartorkare

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
Användarens profilbild
GSY671
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 september 2020 kl. 09:46
Ort: Örebro

Strålkastartorkare

Inlägg av GSY671 »

Söker knappen till strålkastartorkarna (1275 GT-74), har fått igång torkarna, men saknar knappen, som sitter innanför dörren.
 
Användarens profilbild
GSY671
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 september 2020 kl. 09:46
Ort: Örebro

Re: Strålkastartorkare

Inlägg av GSY671 »

Funderar om det är någon ide att behålla strålkastartorkarna på bilen, är det ovanligt med fungerande torkare? Vilka årsmodeller hade detta?
 
Användarens profilbild
Crona
Inlägg: 1177
Blev medlem: 20 november 2005 kl. 23:58
Ort: Svedala
Kontakt:

Re: Strålkastartorkare

Inlägg av Crona »

GSY671 skrev: 22 december 2020 kl. 21:09 Funderar om det är någon ide att behålla strålkastartorkarna på bilen, är det ovanligt med fungerande torkare? Vilka årsmodeller hade detta?
 

 
Jag vill säga att det är extremt ovanligt med fungerande strålkastartorkare, fungera det så skall du definit låta de sitta kvar det är kult och enbart på svensk marknad.

Lagen kom 1974 men tror att det var dispens till 1975 för jag minns inte dem på 74 års modell men kan ha fel, sen levde de kvar hela kojans liv i Sverige fram till 1979, ja lagen levde kvar tills vi gick in i EU.

//Thomas
Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
minimoke.se
Min Blogg
Mitt fotoalbum
Användarens profilbild
GSY671
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 september 2020 kl. 09:46
Ort: Örebro

Re: Strålkastartorkare

Inlägg av GSY671 »

Tack för det, dom får absolut sitta kvar, och dom fungerar som dom ska (tror jag), stannar i alla fall i lodrätt läge.
Har lyckats laga den gamla knappen, som var trasig inuti, så nu sitter originalknappen också på plats.
Användarens profilbild
DrKassler
Inlägg: 247
Blev medlem: 8 augusti 2010 kl. 10:02
Ort: Botkyrka

Re: Strålkastartorkare

Inlägg av DrKassler »

Hej! Kan du lägga upp en bild på hur kablaget ska kopplas in mot knappen? Jag har torkarna kvar men får inte knappen att fungera. Kanhända är den trasig men det vore en bra början att veta hur den ska anslutas.

Mvh
C
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Användarens profilbild
GSY671
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 september 2020 kl. 09:46
Ort: Örebro

Re: Strålkastartorkare

Inlägg av GSY671 »

Sorry, det var ett tag sedan jag var inne på sidan, tyvärr vet jag inte hur man lägger in bilder. Men på baksidan av min brytare finns 3 stift, på ena långsidan 2 stift över/under varandra, på andra sidan finns bara ett stift, där sitter en grön kabel som är +12V, på stiftet mitt emot (på andra långsidan) sitter 2st röd/gröna (varav en går till spolaren) på samma långsida finns en brun/grön på det andra stiftet. Har själv laborerat en hel del innan jag fick det att fungera, men så här funkar det på min bil.
Skriv svar