Stolar med nackstöd

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Stolar med nackstöd

Inlägg av mojoman »

Är inte så förtjust att sitta o åka runt i en bil utan nackstöd. Visst bilen är väl inte den säkraste bilen överhuvudtaget, men vill hitta ett par stolar med nackstöd för att slippa bryta ryggen vid eventuell påkörning bakifrån.

Finns det mini stolar med nackstöd eller vad finns det för andra alternativ ?
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Re: Stolar med nackstöd

Inlägg av mojoman »

tackar...."CLASSIC STYLE BUCKET SEAT"....såg inte helt fel ut. Blir nog snyggare än ett par saab säten i kojan
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Re: Stolar med nackstöd

Inlägg av bulten08 »

om du söker lite på forumet hittar du några trådar om det med bilder. det är ganska vanligt att leta rätt på swift gti mk1/2 stolar och sätta in, då dom med lite modifikation passar vissa har även lyckats anpassa så att baksätet från swift passar i hundkojan tror att det var BOA här på forumet som gjort det. I min pickup har jag stolar från Mitsubishi Evo 1/2 som också ganska lätt går att sätta dit. problemet är att dessa stolar börjar bli svåra att få tag på. kom på att honda crx stolar har också förekommit i hundkoja.

/Marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Stolar med nackstöd

Inlägg av RAINIER »

Fr.o.m. 80-talet hade Mini stolar med nackstöd. Leta efter såna, då behöver du inte anpassa nånting.
Modern cars are nothing but visual pollution !
mojoman
Inlägg: 207
Blev medlem: 18 september 2013 kl. 21:33
Ort: Sigtuna

Re: Stolar med nackstöd

Inlägg av mojoman »

RAINIER skrev:Fr.o.m. 80-talet hade Mini stolar med nackstöd. Leta efter såna, då behöver du inte anpassa nånting.
Helt klart det bästa alternativet, slipper man mixa olika bilmärken i en hundkoja och bygga om en massa. Ska söka efter ett par orginal säten :D
baumes
Inlägg: 11
Blev medlem: 1 december 2013 kl. 13:36
Ort: Ronneby

Re: Stolar med nackstöd

Inlägg av baumes »

Jag har höga original stolar i min o dom är grymt sköna dessutom!
Skriv svar